ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שביתת אחיות • "מחסור אדיר באחיות ועומס נוראי"

אחיות בתי החולים פתחו בשביתה: בבתי החולים הציבוריים עובדים במתכונת שבת; במכונים ומרפאות חוץ לא עובדים כלל • האוצר: "ניצול ציני של הבחירות"

שביתת אחיות. צילום: פלאש 90
שביתת אחיות. צילום: פלאש 90

האחיות בבתי החולים ברחבי הארץ פתחו הבוקר (ב) בשביתה. הסיבה: המשא ומתן עימן הגיע למבוי סתום, וההבנות אליהן הגיעו בשביתה האחרונה - אינן מכובדות, לטענתן.

בבתי החולים הציבוריים עובדים במתכונת שבת, במכונים ובמרפאות חוץ לא עובדות האחיות כלל.

האחיות טוענות, כי הובטח להן כבר במרץ, כי בחודש ספטמבר ייפתח עימן משא ומתן, בסיומו ייחתם הסכם קיבוצי. "בהתחלה אמרו לנו אחרי החגים, עכשיו באים ואומרים 'זה זמן בחירות' ולא מתייחסים לסיכומים. בינתיים החולים בפרוזדורים - והאחיות מנוצלות. אבל אנו מפסיקות להיות פראייריות. יש להגיע להסכם שיהווה פתרון אמיתי וישים קץ לניצול של האחיות מחד גיסא, ולפגיעה בחולים מאידך גיסא. אנו יוצאים לשביתה מפני שהסכמים יש לכבד", הסבירה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן.

יו"ר ועד האחיות של איכילוב, שאול זכאי, הוסיף: "המקצוע שלנו במשבר עמוק. יש מחסור אדיר באחיות, שבגללו יש עומס נוראי על האחיות הנמצאות במערכת, מה שפוגע באיכות הטיפול הניתן".

באוצר טוענים: מדובר בהפרה של ההסכם הקיבוצי שנחתם עם האחיות, ואשר תקף עד ראשית 2013, וכי הם אכן מתכוונים להמשיך ולנהל משא ומתן כפי שהובטח מול האחיות, אך הן "מנצלות באופן ציני את העובדה שמדובר בתקופת בחירות".

באוצר טרחו גם לציין, כי שכרן הממוצע של האחיות עומד על 15.5 אלף שקל, כמעט כפול מהשכר הממוצע במשק.
שכר אחיות בית חולים שביתה משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד