י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היחידה של נשיא בוליביה שומרת על אסטרייכר

מעצר בכירי ממשל בבוליביה, החשודים במעורבות ב'פרשת יעקב אסטרייכר', גרר איומים על חייו של איש העסקים החרדי מבורו-פארק • הולבש באפודה חסינת כדורים

אסטרייכר עם האפוד, בחדרו. צילום: יוסי גישטטנר
אסטרייכר עם האפוד, בחדרו. צילום: יוסי גישטטנר

מעצרם בשבוע שעבר של בכירי ממשל בבוליביה החשודים במעורבות ב'פרשת יעקב אסטרייכר', גרר איומים על חייו של איש העסקים החרדי מבורו-פארק, הכלוא במדינה, מצד גורמים המקורבים לנאשמים.

כוחות הביטחון של בוליביה הציבו בהוראת הנשיא ליד חדרו של אסטרייכר, המאושפז בימים אלו בבית החולים בסנטה-קרוז, שומרים חמושים מיחידת האבטחה המובחרת של נשיא בוליביה. אלו סיפקו לאסטרייכר אפודה חסינת כדורים אותה הוא לובש. אל חדרו של אסטרייכר מורשים להיכנס רק אנשי הצוות הרפואי הקבוע המטפל בו. "אפילו שוטרים או סוהרים אינם מורשים להיכנס לחדרו, מחשש שמישהו ממבקשי נפשו יתחפש לשוטר וינסה לרצוח אותו", מספרים מקורביו של אסטרייכר.

בני משפחתו טוענים, כי בכירי הממשל שנעצרו בשבוע שעבר משתייכים למאפייה המקומית. העצורים הואשמו, בין היתר, גם בניסיון לסחוט כספים מאסטרייכר בתמורה לשחרורו מהכלא. "הנחת העבודה היא שראשי המאפיה ינסו לרצוח את אסטרייכר, כדי למנוע ממנו להעיד נגד העצורים", אומר עסקן בכיר בארגון לפדיון שבויים הפועל לשחרורו של אסטרייכר. לדבריו, נשיא בולוביה עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בענינו של האסיר החרדי בשל מעורבותם של סנאטורים אמריקנים ומושלי מדינות זרות, שפעלו אצל הנשיא לטובתו.

"הדבר האחרון שנשיא בוליביה רוצה כעת, זה שמישהו ירצח את אסטרייכר", אומר העסקן. "זו הסיבה שהנשיא דרש שרק יוצאי יחידת האבטחה של הנשיא יאבטחו את חדרו".

ששה בכירים בצמרת הממשל בבוליביה נעצרו בחשד שניסו לסחוט את האסיר החרדי, העצור בבוליביה מזה כשנה וחצי ללא משפט. בין העצורים גם השופט שאסר אותו, לפני כשנה וחצי. העצור המרכזי הוא שר בכיר במדינה, החשוד כי מכר עשרות טונות של אורז שהיו במחסנים של אסטרייכר, והוחרמו על ידי השלטונות. לפי החשד, השר סחט את אסטרייכר תוך הבטחה שיפעל לשחרורו מהכלא.

תובע המדינה עדכן את אסטרייכר על המעצר וחשף בפניו כי בימים הקרובים יבוצעו עוד מעצרים. לטענתו, 11 אנשי ממשל חשודים בהפרת סמכויות בעניינו ובמשפטו של אסטרייכר.

בני המשפחה פונים לציבור ומבקשים להמשיך להתפלל לרפואתו ושחרורו המהיר של יעקב יהודה בן שיינדל.
אסטרייכר בוליביה אפוד שמירה אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד