י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פירר יכריע איזה טיפול יקבל הילד החרדי שהוברח משניידר

בית המשפט פסק: הויכוח בין האם לילד בן 6 מאלעד, הדורשת כי לבנה, שבמוחו גידול סרטני, יוענק טיפול אלטרנטיבי, לבין רופאי 'שניידר' - יוכרע על-ידי יו"ר 'עזרא למרפא'

אלימלך פירר. צילום ארכיון
אלימלך פירר. צילום ארכיון

יו"ר אגודת עזרא למרפא, הרב אלימלך פירר, הוא חביבם של הרופאים - שרבים מהם סומכים עליו בעיניים עצומות. עתה מתברר, כי גם בית המשפט רואה בו אוטוריטה היכולה לקבל הכרעה גם במקום הרופאים.

הסיפור הזה קורה, בעקבות ויכוח שהתגלע בין אימא לילד בן 6, תושבת אלעד, הדורשת כי לבנה, שבמוחו גידול סרטני, יוענק טיפול אלטרנטיבי, לבין רופאי בית החולים 'שניידר' בפתח-תקווה, הדורשים להעניק לו טיפול כימותרפי. בעקבות הוויכוח, הבריחה בשבוע שעבר האם את בנה מבית החולים - ונעלמה. רק כעבור יומיים, כשפנתה אל השגרירות האמריקנית, היא נעצרה על-ידי המשטרה - והפרשה הגיעה אל בית המשפט.

העיתון 'ידיעות אחרונות' מדווח הבוקר על הפרשה, מגולל את המקרה שהחל לפני שלושה שבועות, כאשר במוחו של הילד התגלה גידול ממאיר והוא עבר ניתוח מורכב להסרתו במרכז הרפואי 'שניידר'. הרופאים ביקשו, כמקובל, להמשיך ולטפל בילד גם בהקרנות ובטיפול כימותרפי, כדי לוודא שהגידול לא יתפשט בגוף.

אולם אז הודיעה אמו של הילד לרופאים, כי היא מסרבת להמשיך בטיפולים הללו, שכן היא חוששת שהם עלולים לגרום לבנה פגיעה חמורה יותר.

הרופאים לא התחשבו בדעתה והמשיכו בטיפול שהתוו. משראתה האם כך, הבריחה את בנה בסתר מ'שניידר'. הנהלת 'שניידר' דיווחה על כך מיד לגורמי הרווחה ולמשטרה, והצהירה כי מדובר בפיקוח נפש, וכי היא דורשת את התערבותם המיידית.

משטרת מחוז תל-אביב הצליחה לאתר את האם ובנה בדירתו של מכר, לאחר שהאם פנתה לשגרירות האמריקנית, וביקשה לאפשר לה לצאת לחו"ל יחד עם בנה, כדי להעניק לו טיפול רפואי בארה"ב.

הנושא הרגיש הועבר לבית המשפט לענייני משפחה בראשון-לציון וזה פנה לרב פירר, כדי שיביע את חוות דעתו על המרכז הרפואי המתאים ביותר שיביא את המרפא לילד. הרב פירר עיין בחומר הרפואי ואף נפגש עם ההורים, כדי לשמוע את הצד שלהם.

מי שייצג את האם, הוא עו"ד יצחק חושן, שאמר ל'ידיעות אחרונות': "בית המשפט ניסה בדרך האנושית ביותר, למצוא את הפתרון המתאים עבור הילד ולקצר את המרחק שהתגלה בין בית החולים להורים. הרב פירר ידוע במומחיותו והמשפחה מודה לו על הנחישות שבה לקח את המקרה לידיו".

כל הגורמים המעורבים בפרשיה, שרויים במתח רב לקראת ההכרעה וקבלת חוות דעתו של הרב פירר, שצפויה להימסר במהלך היום.
עזרא למרפא אלימלך פירר סרטן שניידר בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד