י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"יעקב אשר ולייזר סורוצקין - שניהם אנשים טובים"

הערב יתכנסו חברי 'המועצת' של 'דגל התורה' בבית הגראי"ל שטיינמן: יכריעו הרכב הסיעה לכנסת • הגר"ש אויערבך הוזמן, אך צפוי שלא להגיע • המועמד השלישי: יעקב אשר

הכינוס הקודם של חברי מועצת גדולי התורה. צילום: ארכיון
הכינוס הקודם של חברי מועצת גדולי התורה. צילום: ארכיון



הערב בשעה 19:30 יתכנסו כל חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' בביתו של הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון-איש 5 - לכינוס מיוחד, בו יוחלט באופן סופי על הרכב רשימת הסיעה לכנסת. שלושת המקומות הראשונים ב'דגל התורה' ממוקמים במקומות 2, 4, ו-7 ברשימת יהדות התורה המאוחדת. כן תעלה בכינוס חובת ההצבעה לרשימת יהדות התורה המאוחדת שסימנה ג' וגדולי התורה ידונו גם על ענייני השעה.

ח"כי 'דגל התורה', משה גפני ואורי מקלב, יעדכנו את המתכנסים על הסיכומים וההסדרים החדשים אליהם הגיעו מול נציגי משרד הבטחון בכל הקשור להתייצבות בחורי הישיבות בלשכות הגיוס.

המועד האחרון להגשת רשימות המתמודדים בבחירות לכנסת ה-19 הוא ביום חמישי, בשעה 10:00 בלילה, אך ב'דגל התורה' החליטו להיערך מוקדם יותר ולא להמתין עד לרגע האחרון.

כל חברי מועצת גדולי התורה שנבחרו בחודשים האחרונים, הודיעו על השתתפותם בכינוס. הגרמ"צ ברגמן שוהה בחו"ל לצרכי הכלל - צרכי כולל הרשב"י שבראשו הוא עומד, ועל כן נבצר ממנו להשתתף בכינוס.

הגאון רבי משה הירש, ראש ישיבת סלבודקא שהה אף הוא בחו"ל, אך קיצר את ביקורו בשל ההתדרדרות במצבו של ראש הידיבה הגר"ע זקס, וכך יוכל להשתתף בכינוס.

אמש ביקר מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל', הרב אברהם רובינשטיין, בביתו של הגר"ש אויערבך בירושלים, והזמינו להשתתף בכינוס. הגר"ש לא השיב תשובה באשר לכוונותיו, וההערכות בקרב שני הצדדים - ראשי 'דגל התורה' וראשי 'הפלג הירושלמי' - הן שלא יגיע.

במכתב ששיגר הגר"צ פרידמן אל ח"כי 'דגל התורה' משה גפני ואורי מקלב, נכתב בשם הגר"ש אויערבך כי אי צירופו של מנחם כרמל לרשימת דגל התורה מהווה פגיעה במורשתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ועל כן ייבצר מהגר"ש להגיע אל הכינוס.

תלמידי הגראי"ל שטיינמן אומרים בתגובה, כי "מי שפנה לערכאות ונתן היתר לפנות לבית המשפט נגד גדולי ישראל, ומי שטרח להרוס את כשרות 'שארית ישראל' והתפטר ממנה בצורה חריפה, אינו ראוי לדבר בשם מורשתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל".

בתוך כך מופעלים לחצים על מספר חברי 'מועצת' המתכוונים להשתתף בישיבה. מקורביהם מספרים על שיחות טלפון אל בתי הרבנים ועל לחצים המופנים גם כלפי נשותיהם - הכול במטרה למנוע את השתתפותם בכינוס.

זהותו של המועמד השלישי בסיעת 'דגל התורה' נשמרת בחשאיות מוחלטת עד לרגע האחרון, כדי למנוע אפשרות של הפעלת לחצים. עם סיום ישיבת 'המועצת' ייצא מזכיר המועצה עם ההודעה הרשמית של ההחלטה, כמו גם בשאר הנושאים שיידונו בכינוס.

מועמד מוביל. יעקב אשרצילום: מועמד מוביל. יעקב אשר
מועמד מוביל. יעקב אשר


אשר מוביל, רייך בחוץ

הערכות הן, כי המועמדים המובילים כרגע הם ראש עיריית בני-ברק יעקב אשר, והרב אליעזר סורוצקין, יו"ר לב לאחים.

מועמדותו של יצחק רייך, יו"ר רשת הגנים של אגו"י, אינה עומדת כרגע עוד על הפרק. זאת לאחר שהבוקר נכנס רייך אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן ושוחח עמו. במהלך השיחה אמר כי בעקבות העלאת שמו כמועמד במקום השלישי של סיעת 'דגל', הוא מבקש להמשיך את העשייה הגדולה שלו ברשת הגנים. "עשית שם דברים טובים - תמשיך בתפקידך שם", אמר לו הגראי"ל.

עם צאתו, אמר הגראי"ל לאנשי ביתו: "הרב יעקב אשר והרב לייזר סורוצקין שניהם אנשים טובים".

מי שמעורים בנעשה מספרים, כי כבר לפני מספר ימים העלה הגראי"ל שטיינמן בפני יו"ר 'דגל התורה' משה גפני את ההצעה לבחור ברב אליעזר סורוצקין - וביקש לשמוע את דעתו. מסיבות כאלו ואחרות פסל גפני את ההצעה.

אמש העלה הגראי"ל את שמו של יעקב אשר, כשהוא מבקש מגפני לבחור. אחרי הכול, גפני הוא זה שאמור לעבוד בשיתוף פעולה עם נציגי התנועה בכנסת, ודעתו בהחלט נלקחת בחשבון. עד כה לא השיב גפני תשובה ברורה, אך נראה שיציע את אשר, כמועמד המועדף עליו.

דוברו של גפני בתגובה: "בנושאים הללו גפני אינו מגיב לתקשורת ואינו עוסק בכך".

בשעות אחר הצהרים קיבל אשר שיחת טלפון מהבית שברח' חזון איש: "הראש ישיבה הכריע, אתה הנציג השלישי של 'דגל'", נאמר לו.

ורגע לפני שאנשיו פותחים את בקבוקי השמפניה, כדאי להזכירם: מדובר במקום השביעי, הלא ממש ריאלי.
מועצת גדולי התורה דגל התורה הגראי''ל שטיינמן יעקב אשר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד