י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

דלקת קרום המוח בבני-ברק: פעוטה יצאה מכלל סכנה

שני פעוטות השוהים באותו מעון בבני-ברק אושפזו ב'שניידר', לאחר שנדבקו בדלקת קרום המוח • בבית החולים נותרה רק אחת - במצב טוב • 180 ילדי המעון קיבלו טיפול מונע

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

מאז יום שישי האחרון, פונו לבית חולים 'שניידר' מספר פעוטות השוהים יחד באותו גן ילדים במרכז בני-ברק, לאחר שסבלו מחום גבוה עם סימני פריחה ואפטיות.

בבית החולים אובחן, כי הילדים נדבקו ב'דלקת קרום המוח', והחלו מיד במתן טיפול אינטנסיבי. חלק מהילדים שוחררו, בעוד אחרים עדיין מאושפזים.

משרד הבריאות שלח אל מעון הילדים בבני-ברק נציגים, שהעניקו לכל ילדי המעון טיפול אנטיביוטי, מחשש שבגופם כבר משתולל החיידק האלים. אנשי מערכת הבריאות העבירו הנחיות נוספות להורי הילדים ולמנהלי המעון.

הורה של אחד הילדים הלומד בגן סיפר ל'בחדרי חרדים': "ביום שישי פונה תינוק כבן תשעה חודשים לבית החולים ומצבו הוגדר קל. במוצאי-שבת פונתה ילדה כבת שנתיים - ומצבה מוגדר קשה.

"בעקבות כך, אתמול בשעה 13:00 כונסו כל ההורים במעון, ונציגי משרד הבריאות עידכנו אותם במקרה. ההורים קיבלו ערכות אנטיביוטיקה, הניתנות לילדים ב-4 מנות כל 12 שעות על מנת לחסנם".

בעקבות המקרה הנחה יו"ר ארגון 'הצלה גוש דן', אושי שלומוביץ, את המתנדבים בארגון לתת תשומת לב, ובמידה והם מוזעקים לטיפול בילד עם חום מעל 38 עם סימני פריחה ואפטיות להתמגן -ולפנות בדחיפות לבית החולים. "התייעצתי עם מספר רופאי ילדים בכירים בבני-ברק, כיצד להנחות את המתנדבים בטיפול באירוע עם חשש ל'חיידק האלים'. ניתנה הנחייה למתנדבים לגלות עירנות. אני חייב להוסיף כי לא כל חום גבוה בקרב ילדים וגם מבוגרים עם סימני פריחה בהכרח זה החיידק האלים. אבל כדאי לגלות עירנות. במקרה של חיידק אלים שכזה, כל דקה היא קריטית. וגילוי מהיר ומוקדם מציל חיים".

ריבה שקד, דוברת מרכז שניידר לרפואת ילדים, מסרה ל'בחדרי חרדים': ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר לרפואת ילדים מטופלת פעוטה בת שנתיים עם דלקת קרום המוח (מנינגיטיס) וזיהום בדם, אשר נגרמו קרוב לוודאי על ידי חיידק המנינגוקוק. הפעוטה יצאה מכלל סכנה ומצבה מוגדר טוב. המקרה דווח למשרד הבריאות.

המנינגוקוק ("החיידק האלים") מועבר על ידי תרסיס טיפתי ומגע הדוק עם החולה או הפרשותיו. מי שנדבק במנינגוקוק מפתח לרוב דלקת קרום המוח או זיהום בדם - שסימניו הבולטים כוללים הופעת חום, הקאות, שינויים במצב ההכרה, שטפי דם תת עוריים ועוד.

עינב שימרון גרינבוים, דוברת משרד הבריאות, מסרה: אובחנו שני מקרי תחלואה בדלקת קרום המוח בקרב ילדים במעון בעיר בני ברק. כל הילדים במעון קיבלו טיפול מונע ומשפחותיהם עודכנו. אנשי הצוות במעון קיבלו גם כן טיפול מונע על ידי משרד הבריאות- מחוז תל אביב.

צוות של לשכת הבריאות תל אביב הגיע למעון, הסביר להורים על משמעות המחלה והדרכים למניעתה.
שני החולים המאושפזים מקבלים טיפול אנטיביוטי ומצבם משתפר. במשרד הבריאות מדגישים כי אין סיכון יתר להדבקה במחלה, למי שלא שהה במעון או שאינו מתגורר באותו בית עם אחד החולים.

משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחר מצבם הרפואי של הילדים.
דלקת קרום המוח גן ילדים חיידק אלים שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד