כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כ-15 אלף דוחות נרשמו ב-2011 בגין חניה במקום השמור לנכה

לרגל יום הנכה הבינלאומי שיחול ב-3 בדצמבר אומר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המשטרה להגביר את האכיפה כנגד נהגים שחונים בחניית נכים"

כ-15 אלף דוחות נרשמו ב-2011 בגין חניה במקום השמור לנכה

לרגל יום הנכה הבינלאומי, שיחול ב-3 בדצמבר 2012, מציינים בעמותת "אור ירוק, כי בשנת 2011 רשמו שוטרי התנועה כ-15 אלף דוחות לנהגים שחנו את כלי הרכב שלהם בחניית נכה, מבלי שהיה להם תו מתאים. מדובר בעליה של כ-15% במספר הדוחות, ביחס לשנת 2010.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על משטרת ישראל והפיקוח העירוני, להגביר את האכיפה כנגד אנשים שחונים במקום חניה השמור לנכה. הגברת האכיפה תרתיע נהגים מלחנות במקום אשר מסכן אדם בעל צרכים מיוחדים".

מעבר למעשה הלא מוסרי שבחניה במקום השמור לאדם בעל מוגבלות, הפעולה הזו מסכנת את חייו של הנהג הנכה. מקום החניה השמור לנכה, נמצא בסמוך למדרכה והוא עונה על הצורך לאפשר לאדם הנכה לעלות בצורה בטוחה למדרכה. במקרים רבים המדרכה תהיה נמוכה יותר ויתאפשר לנהג לעלות עם כסא הגלגלים בקלות למדרכה. ברגע שמקום החניה תפוס, האדם הנכה מחפש מקום חניה חלופי, הוא מסתכן במקום חניה שירידה ממנו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים, הדלת לא יכולה להיפתח או שהיציאה מתאפשרת רק מהצד של הכביש.

בישראל קיימים כ-150 אלף בעלי מוגבלויות הנעזרים בתו נכה. על המדינה להגדיל את מספר החניות השמורות לנהגים בעלי מוגבלויות ולהשקיע בתשתית אשר תבטיח את ירידתם מכלי הרכב בשלום.
אור ירוק חניית נכים דוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד