י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כל חברי 'המועצת' הסכימו: אשר יחליף את כרמל שהודח

חשיפה: הגר"י עדס חתם על החלטות 'המועצת' • שרי רוט על מה שקרה מאחורי הקלעים של סאגת המקום השלישי ב'דגל' בבית בחזון איש 5 • בפנים: החלטות ה'מועצת' I תמונות

המועצת. צילום ארכיון: שוקי לרר
המועצת. צילום ארכיון: שוקי לרר



סוף לסאגת המקום השלישי ב'דגל התורה': חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה התכנסו היום (ב) בביתו של הגראי"ל שטיינמן בחזון-איש 5 בבני-ברק. להוציא הגרמ"צ ברגמן השוהה בחו"ל, הגר"ש אוירבך שהחרים את הכינוס, והגר"י עדס - ראש ישיבת 'קול יעקב' שנבצר ממנו להגיע בשל סיבות אישיות - השתתפו כל חברי 'המועצת' בכינוס.

לאחר שהיה ברור לכולם כי מנחם כרמל, ראש רשת המרכולים 'בר כל' לא יוצב במקום השלישי כבפעם הקודמת, בשל חבירתו לאנשי עיתון 'הפלס' ועסקני 'הפלג הירושלמי', ובעקבות הוראתו התקיפה של הגר"ח קנייבסקי כי כל החובר אליהם עובר ב'לא יהיה כקורח', עלו במהלך החודש האחרון ספקולציות אינספור, וכמעט כל עסקן מקומי דחף את שמו לבורסת האופציות - שמא יזכה.

עם זאת, את ההחלטה קיבל הגראי"ל שטיינמן. לאחר שנועץ בחברי ה'מועצת', נמסרה ההודעה באופן סופי: את המקום השלישי ברשימת 'דגל התורה', והשביעי ב'יהדות התורה', יאייש ראש עיריית בני-ברק - יעקב אשר, הזוכה להערכתם של גדולי התורה בעיר, הרואים בו שליח נאמן, צייתן ומסור.

עוד בנושא:
"יעקב אשר ולייזר סורוצקין - שניהם אנשים טובים"
והנבחר למקום השלישי הוא... • אז מי אתה יעקב אשר?

עוד הוחלט בישיבת ה'מועצת', כפי שנכתב בדף ההחלטות: "מועצגה"ת קוראת לכל אחד ואחד להתלכד ולישא באחריות כאיש אחד בלב אחד למען הצלחת רשימת יהדות התורה המאוחדת בבחירות הקרובות כאשר עומדים על כף המאזנים דברים שהם עיקרי הדת".

ה'מועצת' גם הבהירה שוב את עמדתה החד משמעית בנושא הצבא: "לראשי הישיבות הקד' שיורו לתלמידיהם הנקראים להתייצב בלשכת הגיוס שיתייצבו בזמן ושלא יחתמו בשום פנים ואופן על כל מסמך שיש בו התחייבות כל שהיא שנוגעת לענין גיוס... מועצגה"ת עוקבת על ידי השלוחי דרבנן אחר התנהלותם של אנשי הצבא שלא יפגע כבודם של לומדי התורה".

לא מוותרים על ר' לייזר

ומה קרה מאחורי הקלעים של ההחלטה?

עוד בשעות הבוקר סברו בני ביתו של הגראי"ל שטיינמן, כי מועמדותו של הרב אליעזר סורוצקין, יו"ר 'לב לאחים', היא המועמדות הרצינית ביותר העומדת על הפרק. אלא שאז הגיעה אל הבית ברחוב חזון-איש 5 משלחת מכובדת של אנשי 'לב לאחים", שביקשה לשוחח עם הגראי"ל שטיינמן. במהלך הם שבו והסבירו עד כמה חשוב שהקודקוד יישאר בראש הארגון וימשיך בפעילותו החשובה.

הגראי"ל לא השיב, והמשיך להתלבט, מבלי לשתף בכך את אנשי הבית.

בשעה 18:00 בערב יצא מחדרו והורה לנכדו, הרב דוד שפירא: "תתקשר ליעקב אשר ותודיע לו שהוא הנציג".

הנכד, שהופתע מאוד, עשה כמצוות הסב.

בתוך כך, בשיחות עם אנשי ביתו, התבטא הגראי"ל בקשר לרב איצ'ה רייך, יו"ר רשת הגנים של אגו"י, ששמו עלה בשבועות האחרונים המועמד: "אף אחד לא בא לדבר מילה רעה על איצ'ה רייך".

כפי שכבר דיווחנו, השיקול שלא להפסיק את פעילותו של רייך ברשת הגנים עמד 'לרעתו', באשר לאי בחירתו לתפקיד,.

נכון לחצות, אישרו כל חברי 'המועצת' את החלטותיה. הגר"י עדס, שלא הצליח להגיע לישיבה מסיבות אישיות, חתם מאוחר יותר על מסמך ההחלטות.

גם הגרמ"צ ברגמן, השוהה בחו"ל לטובת לצורך גיוס כספים עבור כולל רשב"י שבראשו הוא עומד, ביקש לשלוח אליו את המכתב כדי שיחתום. הגרמ"צ נמצא בשות אלו בטיסה בין ארגנטינה לארצות-הברית, אך עתיד לחתום על ההחלטות מיד עם הנחיתה וקבלת הפקס שנשלח אל היעד.

חברי מועצת גדולי התורה מגיעים אל הכינוס:

























החלטת 'מועצת גדולי התורה':





מועצת מועמד דגל התורה החלטה הגראי''ל שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד