ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

והנבחר למקום השלישי הוא... • אז מי אתה יעקב אשר?

שעות לפני ש'המועצת' התכנסה לאשר המועמד השלישי של 'דגל' לכנסת, צלצל הטלפון של יעקב אשר - והוא התבשר: "אתה הוא המועמד" • אז מיהו האיש שזכה במינוי הנכסף?

יעקב אשר. צילום: יעקב נחומי
יעקב אשר. צילום: יעקב נחומי



שעות אחדות לפני שמועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' התכנסה כדי לאשר את המועמד השלישי של סיעת 'דגל התורה' לכנסת, המועמד השביעי של רשימת 'יהדות התורה', נשמע צלצול בטלפון הסלולארי של ראש עיריית בני-ברק, יעקב אשר.

"ראש הישיבה החליט שאתה הוא המועמד לכנסת", אמר לו אחד הקודקודים בבית שברחוב חזון-איש 5.

אז נכון שמדובר במקום בלתי ריאלי, ובכל זאת אין ספק שהודעה כזו משמחת מאוד כל עסקן ציבורי. רגע לפני ש'המועצת' מעניקה את הגושפנקה הרשמית למינוי, כמה מילים על האיש.

"דגל התורה שלפה היום את הבולדוזר של המפלגה", אומר אחד ממקורביו. ואכן, אין ספק כי מדובר באדם ראוי, משכמו ומעלה.

יעקב אשר, בן 47, החל את דרכו הפוליטית לפני כ-20 שנה, בעיריית בני-ברק, כעוזרו של אליהו סויסה, סגן רראש העיר, ולאחר-מכן כמנהל לשכתו של הרב ירחמיאל בויאר, ראש העיר. בעת שלעיר מונתה ועדה קרואה, שפעלה בעירייה כשנתיים ומחצה, מילא את תפקיד עוזר המנכ"ל, ולאחר מכן מנהל אגף החינוך של העירייה.

עם בחירתו של מרדכי קרליץ לראש העיר, מונה למנהל לשכתו והיה לאיש מרכזי בכל ענייני העירייה. בין לבין הצליח להשתחל כמועמד לראשות העיר אלעד, אבל הפסיד לצוריאל קריספל, מי שנבחר לראש העיר הראשון של העיר החרדית החדשה. לאחר ההפסד, נכנס לקואליציה המקומית והיה סגן ראש המועצה, בהתנדבות וללא שכר, תוך שהוא ממשיך לעבוד לצידו של קרליץ.

בקדנציה שלאחר מכן נבחר למ"מ ראש העיר בני-ברק, ומונה לראש אגף ההנדסה, תחת ישכר פרנקנטהל.

יעקב אשר (משמאל) עם חצילום: יעקב אשר (משמאל) עם ח
יעקב אשר (משמאל) עם ח''כי דגל התורה, הערב


זוכה לגזור את הקופון

האיש שזכה הערב להתברג בצמרת העסקנות של 'דגל התורה', הוא יליד העיר השכנה - רמת גן. הוא נכנס לתפקידו כראש עיריית בני-ברק ב-2008, ללא שנערכו בחירות בעיר, מאחר שהיה המועמד היחיד לראשות העיר. הוא החליף את ראש העיר הקודם, ישכר פרנקנטהל, מתוקף הסכם של דגל התורה עם אגודת ישראל, לפיו משמשים ראשי עיר מכל אחת משתי המפלגות לסירוגין.

מאז התיישב על כס ראש עיריית בני-ברק הוא קוצר שבחים מכל המגזרים והעדות. אשר קיבל את ניהול העיר עם חובות עתק של מאות מיליוני שקלים, עיר שבה נרשמו שביתות דבר יום ביומו, ולא היה בנק שהסכים להעניק לה אשראי.

במהלך ארבע שנות כהונתו הצליח להפוך את בני-ברק, העיר שהייתה מוזכרת פעם לשמצה כעיר ענייה, מלוכלכת וצפופה - לעיר עסקים בה מוקמים מגדלי ענק, כאשר את המינוס של הגירעון הגדול הצליח להפוך לפלוס.

מגדל אחר מגדל נבנה, נחנך והתאכלס. התוצאה: עשרות מיליונים של הכנסות הממלאים את קופת העירייה, חסל סדר שביתות, המשכורות זורמות בזמן, וכשצריך מימון או הלוואה בנקאית - כל הבנקים דורשים שהעירייה היא זו שתעשה את המכרז מול הגוף שיעבוד מולה.

לאחר עשרות שנים של בוז מצד משרדי הממשלה הצליח להביא לעיר בני-ברק תקציבי עתק ממשרדי ממשלה, כמו התמ"ת והתיירות. כך הצליח, בין השאר, להוציא לפועל את מהפכת התשתיות בעלות של כ-200 מיליון שקלים.

בהמשך הקים את הקרן לפיתוח העיר, שגם עבורה הצליח לגייס מיליונים. בין לבין הוא משמש כחבר דירקטוריון בגופים גדולים כמו מפעל הפיס, פארק אריאל שרון והרכבת הקלה בתל-אביב.

יעקב אשר ידוע כידיד קרוב של רבים משרי הממשלה, ראשי הערים הגדולות וראשי המשק.

לפני כחודש, בפגישה עם שר האוצר יובל שטייניץ, אמר לו האחרון: "הרב אשר, אתה האיש המתאים ביותר לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר אצלי". אז אולי אין לו את התארים הנדרשים לתפקיד מסוג זה, אבל הכישרון בהחלט שם.

אבל ב'דגל', כידוע, לא תמיד מסתפקים בכישרונות, צריך להיות גם מחובר ומקושר. במשך שנים מיצב אשר את עצמו כאחד מנאמני הבית שברחוב חזון-איש, וכאיש אמונו של הגראי"ל שטינמן. לא פעם אף הצטרף אליו במסעותיו לארצות שונות, או נשלח מטעמו לפעילות כזו או אחרת בישראל או בחו"ל.

הערב, כאמור, הוא זוכה לגזור את הקופון ויש שכר לכל פעולתו. מכאן ואילך יהא עליו להתפלל להצלחתה של רשימת 'יהדות התורה' לכנסת.

שתגרוף שבעה המנדטים, לכל הפחות.
הגראי''ל שטיינמן דגל התורה יעקב אשר בחירות כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד