י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'נשר' נגד יקטר, יקטר נגד 'נשר': "תקפו באלימות"

מכתבי איום בתביעה הדדים נשלחו מאיש 'האגודה למניעת חילולי קברים' ארהל'ה יקטר ומחברת 'נשר': הצדדים מאשימים אחד את השני בנזק, פגיעה - ומאיימים בתביעות • בלעדי

יקטר עם חול ועצמות שפונו מחפירות.  צילום ארכיון
יקטר עם חול ועצמות שפונו מחפירות. צילום ארכיון

המאבק במחצבת נשר, הממוקמת ליד לרמלה מגיע לבית המשפט?

מכתבי איום בתביעה הדדים נשלחו מצד איש 'האגודה למניעת חילולי קברים' ומחברת 'נשר מפעלי מלט ישראליים בע"מ', בהם מאשימים הצדדים אחד את השני בנזק, פגיעה - ומאיימים בתביעות בבית המשפט.

תחילה למכתב ראשון, שנשלח ביום רביעי האחרון על-ידי עו"ד ישראל גור, בשמו של ארהל'ה יקטר, איש 'האגודה למניעת חילולי קברים'. המכתב ממוען לידי יואל פלדשו, מנכ"ל חברת נשר ולחזקי קלמנוביץ, מנכ"ל 'אתרא קדישא'.

במכתב טוען יקטר, כי במהלך מחאה שביצע באזור המחצבה, הוא הותקף ואף נגנב ממנו "רכוש פרטי".

"מרשי עשה מחאה חוקית, בה נטלו חלק שני אנשים בלבד ומחוץ לשטח הפרטי...", כותב עו"ד גור. "למרות זאת הגיעו למקום אנשי ביטחון מטעמכם, ברכבים מסומנים של "נשר" אשר תועדו, תקפו את נציגי מרשי בברוטאלית ובאלימות רבה ושדדו את השלט שהחזיק. זאת עשו בשתי פעמים נפרדות, אתמול והיום".

במכתב דורש עו"ד גור בשם יקטר את השלטים חזרה לידיו או את שווים בסך 1,170 ₪ ובנוסף פיצויים בסך 20,000 שקלים. "אם לא תמלאו אחר הדרישות האמורות, אמליץ למרשי לפתוח כנגדכם בהליכים החוקיים העומדים לרשותו ועליכם יהיה לשאת בהוצאות ובתוצאות".

ה"רכוש הפרטי" שנגנב מהמפגינים שהגיעו בשמה של 'האגודה למניעת חילולי קברים' הם שלטים שהחזיקו המפגינים ועליהם הכיתוב: "כאן ועכשיו מפונים מאות קברות יהודים בעבור בצע כסף".

במכתב תשובה שהשיבה היום (ב') חברת 'נשר' על-ידי עו"ד צחי פלדמן, הם דוחים את הטענות שהובאו במכתבו של עו"ד ישראל גור. "מרשתי דוחה מכל וכל את האמור והנטען במכתבך שבנדון", נכתב. "אנשי האבטחה הבחינו בשני אנשים, שאין למרשתי כל מושג מי הם, אשר עומדים בסמוך למפעל, בשולי דרך עירונית ובסמוך אליהם מוצב שלט ובו הכיתוב... קצין הביטחון פנה בנימוס לאנשים ושאל אותם האם השלט שייך להם. האנשים השיבו כי השלט אינו שלהם ונציגי מרשתי נטלו את השלט. כך ארע יום אחר יום".

על הטענות באשר לתקיפה הברוטאלית נכתב על ידי עו"ד פלדמן: "אין להן כל שחר והן נדחות מכל וכל". הוא מסביר כי היות ונציגי החברה לא ידעו של מי השלט וגם בעליו אינו היה בשטח, מרשתי רשאית ליטול את השלט מתוך הנחה שבעלי השלט התייאש ממנו מחמת מיעוט שוויו. כעת, משמתברר שהם שייכים למרשך, הוא מוזמן לקבלם בחזרה".

עו"ד פלדמן גם ניצל את המכתב כדי להשיב באיום תביעה נגד יקטר, "אין חולק על כך שהאמור בשלט לפיו מרשתי פועלת בפינוי קברות יהודים בעבור בצע כסף, מהווה פרסום לשון הרע בכוונה לפגוע.. הניסיון לייחס למרשתי פעולות עבור 'בצע כסף' הינו ניסיון נואל שאין לו כל אחיזה במציאות".

בנשר דורשים מיקטר להציב שלט דומה, תוך שלושה ימים, "למשך אותו פרק זמן הכולל התנצלות כנה מלשון הרע שפורסם". בנוסף לכך דורשים ממנו בחברה לשלם תוך שבוע ימים סכום של 100 אלף שקל בגין פרסום לשון הרע.

והיה ולא? "תאלץ מרשתי לנקוט נגדו בכל ההליכים העומדים לרשותה".

יקטר אומר בתגובה לתביעה הנגדית של נשר: "לאט לאט מתבררת האמת העצובה והמזעזעת שבמתחם 'נשר' מתבצע בפועל חילול קברי קדמונים על ידי אנשים חרדים. אם בתחילה הכחישו אנשי אתרא קדישא את מעורבותם, כרגע הם מודים בכך בפה מלא, ומתרצים זאת באמצעות ליצנות ושקרים. אני ממתין לתביעת חברת 'נשר' ולרגע בו יחשפו המסמכים המראים כיצד מופנים קברי תנאים וכמה פונו כבר".

פעילי 'האגודה למניעת חילולי קברים' אומרים, כי פעילות המחאה שהחלה בשבועות האחרונים תימשך וללא הפסקה. "ניאבק בכל הכוח ובכל האמצעים, עד לרגע בו יפסקו חילולי הקברים בנשר".

אחד הפעילים שמזוהה אף הוא עם המאבק מדגיש: "במכתב של עורכי הדין של נשר, הם מכחישים שמדובר בעבור בצע כסף, אבל אין הכחשה מצידם על עצם העובדה שהם אכן חופרים קברים - ואתרא קדישא טוענים שזה בפיקוח שלהם. פשוט לא ייאמן לאן הגענו"
חברת נשר האגודה למניעת חילולי קברים ארהלה יקטר שלט לשון הרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד