י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לאחר ההכרעה: השלישיה של 'דגל' התכנסה בכנסת

בצהריים התכנסו מועמדי 'דגל' בהרכבם המחודש בחדרו של ח"כ משה גפני בכנסת - לפגישה ראשונה לאחר ההכרעה • רייך, סורוצקין וגוטרמן התקשרו לברך את יעקב אשר

השלישיה של דגל עם הגראי"ל, אמש. צילום: שוקי לרר
השלישיה של דגל עם הגראי"ל, אמש. צילום: שוקי לרר

היום, בשעה 14:00 בצהרים, התכנסו מועמדי תנועת 'דגל התורה' בהרכבם המחודש, בחדרו של יו"ר התנועה, משה גפני בכנסת - לפגישה ראשונה, לאחר ההכרעה של 'המועצת' בדבר זהותו של המועמד השלישי, יעקב אשר. אתמול, עם כינוס 'המועצת' בביתו של הגראי"ל שטיינמן בחזון איש 5, התכנסה השלישיה בחדרו וקיבלה את ברכתו.

אמש, זמן קצר לאחר שהוחלט על שיבוצו במקום השלישי בתנועת 'דגל התורה', התקשרו רבים מחבריו לתנועה כדי לברכו. בין המברכים היו גם מי שנחשבים כ'מפסידים' - מי ששמם עלה בצורה חזקה כמועמדים אפשריים, אך בסופו של דבר, מסיבות כאלו ואחרות, מועמדותם ירדה מהפרק.

הראשון שבהם הוא הרב איצ'ה רייך, יו"ר רשת הגנים של אגו"י. למרות שלא זכה במינוי, בשיחה שקיימתי עמו אתמול הוא נשמע שמח מאוד על מינויו של יעקב אשר, ועל שמתאפשר לו להמשיך בתפקידו הנוכחי.

אמש אף נכנס לביתו של הגראי"ל שטיינמן, וקיבל את ברכתו להמשך עשייתו הברוכה.

המינוי שלך בעוד שנה לראש מועצת רכסים, אמרתי לו, נראה ריאלי יותר מכניסתו של אשר לכנסת במקום השביעי ברשימת יהדות התורה.

אלא שהוא נשמע לגמרי לא מאוכזב. מבחינתו הוא מרוצה מהעשייה ברשת הגנים. אגב כך, לא סוד הוא שרייך הוא חביבם של חברי הכנסת. אילו הייתה ניתנת בידם הבחירה - הוא האיש אותו היו מסמנים כמועדפם למשבצת השלישית.

בין המתקשרים היה גם ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, האיש שהיה משובץ ברשימה לאחר המודח מנחם כרמל. מינוי גוטרמן נחשב ל'סדין אדום', לאחר שבבחירות הקודמות התנגד הגרי"ש אלישיב זצ"ל למיקומו במקום השלישי ברשימה.

ביום שני הגיעה אל ביתו של הגראי"ל משלחת רבנים, ובראשם ראשי ישיבות חשובים, כדי להמליץ על גוטרמן כמי שמתאים לקבל את המיקום. אלא שהמינוי לא יצא לפועל. אחרי הכול לא קל למצוא מועמד מתאים לניהולה של מודיעין עילית, תפקיד אותו גוטרמן ממלא בהצלחה בשנים האחרונות.

גם יו"ר 'לב לאחים', הרב אליעזר סורוצקין, האיש שמועמדותו הייתה ריאלית כמעט עד לדקה האחרונה, התקשר לברך את ראש עיריית בני-ברק. כפי שדווחנו, משלחת של ראשי 'לב לאחים', ביקרה ביום שני בביתו של הגראי"ל, והיא שהובילה להכרעה כי הרב סורוצקין חייב להמשיך בתפקידו כמנהל הארגון - ובכך ירדה מועמדותו.
דגל התורה יעקב אשר יצחק רייך אליעזר סורוצקין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד