י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פעילי אתרא קדישא התפרעו • הרב שמידל נעצר

הגר"ד שמידל ופעיליו פלשו למיתחם המריבה בבאר שבע והתפרעו • המשטרה נאלצה לעוצרו • אנשיו מאיימים: "נבעיר את המדינה" • ואיך זה קשור לדיון בבד"צ?

חיפש את המשטרה. הגר"ד שמידל
חיפש את המשטרה. הגר"ד שמידל

דרמה במתחם הבנייה של קרית הממשלה בבאר-שבע: הגר"ד שמידל, נשיא ארגון 'אתרא קדישא', התפרע ונעצר על-ידי המשטרה. בשעות הערב הוארך מעצרו בבית המשפט.

בשעות הצהריים (ג') הגיע הגר"ד שמידל יחד עם פעילי הארגון אל המתחם, כדי למחות על חילול קברי קדמונים המתבצע, לטענתם, במקום. במהלך המחאה זומנה המשטרה, כדי להרחיק את המפגינים מהמתחם.

כחלק מהניסיון להשליט סדר, עצרה המשטרה את הגר"ד שמידל. "המשטרה יחד עם המאבטחים כופפו לו את הידיים", סיפר פעיל בארגון ל'בחדרי חרדים'. "כאילו הוא אחרון הפושעים". הפעיל גם מאשים את המשטרה בשימוש בשוקרים: "הם הכניסו אותו לתוך הרכב ונסעו מן המקום".

כל ניסיונותיהם של הפעילים להסביר למשטרה, כי מדובר בדמות תורנית ורב חשוב שאין לעוצרו, עלו בתוהו.

ב'אתרא קדישא' - הנמצא בימים אלו תחת ביקורת ציבורית קשה בתוככי הציבור החרדי - מגיבים בחריפות על מעצרו של ראש הארגון: "זוהי חציית קו אדום. קיבלנו היום עוד הוכחה של המסע הרצחני המתנהל נגדנו, שמטרתו לשבור את אנשי הארגון. נעשים כאן ניסיונות לחסל את המאבק שלנו נגד חילולי הקברים".

איש הארגון גם מזהיר: "אם המשטרה לא תשחרר את הרב שמידל בתוך שעתיים - הארץ תבער בהפגנות".

אולם, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המשטרה חושדת שפעילי 'אתרא קדישא' דווקא רצו במעצרו של הגר"ד שמידל.

בשעה בה נעצר - התכנס בד"ץ 'העדה החרדית', כדי לדון בנושא אחר שאינו קשור בחילולי קברים.

פעילי הארגון, כך נטען, תכננו בשקט ובסודיות את ההפגנה, וכשהרב שמידל הגיע למתחם, הפריעו למהלך העבודות.

השוטרים הוזמנו - ועצרו אותו. "הם רצו שהמעצר יתבצע בשעת הדיון של הבד"צ, וכך יוכלו להסיט אותו גם לנושא חילול הקברים המתבצע, לכאורה, בבאר-שבע, תוך הבעת זעזוע ממעצרו - למרות שעד כה בד"ץ לא הוציא הודעה על המתרחש במתחם".

רב פקד נאווה טאבו, דוברת משטרת מרחב הנגב, מסרה בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי לאתר העבודות בבאר שבע הגיעה קבוצה של עשרים מפגינים שהפגינו באתר. אחד המפגינים הפר את הסדר בצורה קשה ואף תקף שוטרת ועקב כך נעצר.

ב'אתרא קדישא' מכחישים כי המעצר היה מתוכנן.

סביב המתחם בו מוקמת קריית הממשלה בבאר-שבע - המתבצעת על-ידי חברת 'קרסו' - מתחוללת סערה גדולה.

ב'אגודה למניעת חילולי קברים' פנו בעבר אל החברה בטענה כי יש חשש לחילול קברים במתחם. לאחר בדיקה התברר כי אכן ישנם קברים במקום. בעקבות כך, שינתה החברה חלק מתוכניות הבנייה, והסכימה לקבל את הוראות אנשי האגודה, הכפופים לרבנים. השינויים שבוצעו בתוכנית הבנייה, עלו כסף רב.

מנגד, כמו במקרים רבים אחרים, בארגון המתחרה 'אתרא קדישא', טענו כי הפיקוח אינו מספיק, וכי במקום עדיין מתבצע חילול קברים. הם פתחו בהפגנות שהתקיימו בתחילה בבאר-שבע ובהמשך בערים נוספות.

הדברים הגיעו לשיא כאשר גדולי ישראל, ובהם הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ, לצד ראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך, חתמו על מכתב תמיכה באנשי חברת 'קרסו' - לאחר שאלה צייתו להוראות הפיקוח של 'האגודה' ושינו את התוכניות.
אתרא קדישא דוד שמידל חפירות מתחם קרסו משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד