כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חרדים יצאו לטיול במדבר יהודה - והלכו לאיבוד

חרדי, תושב ירושלים, שיצא בבוקר לטייל במדבר יהודה עם שלושה חברים, התקשר למוקד זק"א לקראת ערב - ודיווח: "לא מוצאים הדרך" • לאחר כשעתיים הם חולצו - קפואים אך מרוצים

מדבר יהודה. צילום ארכיון:  יעקב נחומי
מדבר יהודה. צילום ארכיון: יעקב נחומי

במוקד החירום של זק"א התקבל אחר הצהריים דיווח מחרדי, תושב ירושלים, שסיפר כי יצא לטייל עם שלושה חברים בנחל אשלים במדבר יהודה, ליד מצדה.

לאחר שזמן רדת החשיכה התקרב, והמטיילים עדיין לא הגיעו לסוף המסלול, התפצלה הקבוצה לשניים - אך הם טעו בדרכם, ללא איתור נקודת יציאה. יצוין, כי בימים אלו יש אזהרות חמורות מפני שטפונות בדרום.

מוקד החירום של זק"א יצר קשר עם יחידת חילוץ ערד, שיצאה לחלץ את המטיילים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' שב חיים ויינגרטן, ראש אגף המבצעים בזק"א, ומבקש מציבור המטיילים להיצמד להוראות הבטיחות. "אין לטייל באזורים ובזמנים המועדים לשטפונות. יש לקחת מפה ואמצעי זיהוי. אסור להיכנס למסלול ארוך בחורף לאחר השעה 8:00 בבוקר, ובמקרה חירום להישאר ביחד ולהתקשר למוקד 1220".

קובי חבקין, דובר יחידת החילוץ ערד מסר, כי מתנדבי היחידה כבר נמצאים בשטח ובקשר עם אחת הקבוצות. המתנדבים טרם חברו למטיילים, אך מצבם של בני הקבוצה עימם יש קשר, במצב טוב.

כשעה וחצי לאחר מכן, עידכן חבקין כי בסיוע יחידת החילוץ ערבה איתרו 2 מטיילים כשהם ללא ביגוד מתאים והם כבר בתוך רכבי היחידה. 2 מטיילים נוספים אותרו כחצי שעה מאוחר יותר, כשהם קפואים אך מרוצים.
זק''א נחל אשלים מדבר יהודה חרדים יחידת חילוץ ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד