ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

אלימות בין פעילי ישי ודרעי בכנס ש"ס • "פרובוקטורים יסולקו מהתנועה לאלתר"

השטח בש"ס בוער • ההתגוששות בין פעילי מחנות אלי ישי ואריה דרעי - כאשר השיא: תקיפת אחיינו של אלי ישי שאושפז - הובילה את שני המנהיגים לשגר הודעה משותפת באחת וחצי בלילה • "לנהוג באחריות בשיתוף פעולה ובאחדות. פעילים שיעוררו פרובוקציות יסולקו לאלתר מפעילות" • תמונות

פעילי ש"ס בכנס  אמש. צילום: ש"ס
פעילי ש"ס בכנס אמש. צילום: ש"ס



האחדות שמציגה שלישיית ש"ס לא מצליחה לחלחל אל השטח. אתמול, בכנס גדול של בני תורה ספרדים באולמי 'בית ישראל' בירושלים, שוב הפך המקום לזירת התגוששות בין פעילי מחנות אלי ישי ואריה דרעי, למורת רוחם של שני המנהיגים. השיא היה כאשר הותקף עובדיה שעשוע, אחיינו של השר אלי ישי, שנשא שלט התומך בו - והוא פונה במצב קל לבית חולים.

ההתדרדרות הזו הובילה את דובריהם של דרעי וישי - אברהם קרויזר ויעקב בצלאל - להוציא הודעה משותפת לכל פעילי תנועת ש"ס, ששוגרה לעיתונאים בשעה אחת ורבע בלילה, כדי להרגיע את השטח.

"הרב אריה דרעי ושר הפנים אלי ישי בקריאה משותפת לכל פעילי תנועת ש"ס: לנהוג באחריות בשיתוף פעולה ובאחדות למען הצלחת התנועה במערכת הבחירות הקרובה. פעילים שיעוררו פרובוקציות יסולקו לאלתר מפעילות התנועה", נאמר בהודעה.

לא כך רצו בש"ס שתתתנהל מערכת הבחירות, כאשר שוב ושוב הופך כל כנס הפעילים של התנועה לזירת התגוששות בין המחנות.

דרעי ניסה גם אמש להשקיט את הפעילים, פניו הביעו מורת רוח, והוא אמר: "חברים, מספיק. אם תמשיכו להפריע, או שאני אצא או שאתם תצאו". אבל למרות ניסיונות אלה של דרעי - השטח בער.

גם המאבטחים שנשכרו במיוחד ובידוק שנערך בכניסה לאולם - אולי כלקח מההתפרצויות בכנס הפעילים בחיפה - לא הצליחו למנוע מפעילים להגניב פנימה כרוזים ושלטים התומכים בישי או בדרעי להנהגת התנועה.

על הבמה חזר דרעי והבהיר כי יכבד כל החלטה. "אנחנו חיילים של מרן", אמר. "כל מה שיחליט אנחנו נעשה בשמחה".

השניים, יחד עם השליש השלישי, שר השיכון אריאל אטיאס, חייכו, התחבקו, התנשקו ורקדו יחד על הבמה, וגם הבטיחו לקהל מספר שיא של מושבים בכנסת. "אנחנו צריכים להגיע ל-14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 מושבים - ו-21 בונוס", קרא אלי ישי.

אבל כל זה כאמור לא עזר. השטח בש"ס בוער. השאלה אם תצליח השלישיה לנתב את הלהט כלפי חוץ.

כנס ש"ס בירושלים • צילום: קובי הר צבי









































ש''ס בחירות פעילים אריה דרעי אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד