י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חרדים נגד נחמיה שטרסלר • הסיבה: אמר שאין רופא חרדי

הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר אמר בתכנית טלוויזיה: "אתה יודע שאין אף רופא חרדי בישראל? "אחד לא, אין" - והקפיץ צופים חרדים • "צא לסיור בבתי החולים"

צילום אילוסטרציה: מעיני הישועה
צילום אילוסטרציה: מעיני הישועה

חרדים נגד הפרשן הכלכלי וסופר עיתון 'הארץ' נחמיה שטרסלר.

הזעם נגד שטרסלר הגיע אתמול לשיא, לאחר שבתחילת השבוע התראיין בתכנית 'אל תשאל' המשודרת בקשת. שי שטרן, מגיש התוכנית, אירח אישי ציבורי, ובמהלך התכנית ראיין את נחמיה שטרסלר שדיבר בין היתר על השתלבות החרדים בשוק העבודה ובצה"ל.

אחד המשפטים שהקפיצו את הצופים החרדים היה כאשר שטרסלר אמר לשטרן: "אתה יודע שאין אף רופא חרדי בישראל?".

שי נדהם מהעובדה עליה סיפר שטרסלר - והשיב בשאלה: "אחד?"

שטרסלר המשיך: "אחד לא, אין". הפרשן הסביר את דבריו: "למה? כי אם אתה לא לומד מתמטיקה, פיזיקה, אין לך בגרות ואין לך אנגלית, אתה לא יכול ללמוד רפואה".

בתגובה, החליטו חרדים למחות נגדו. הם שיגרו למכשיר הטלפון הסלולארי שלו הודעה: "אמרת אמירה חמורה, שאין אף חרדי רופא בישראל. אני מזמין אותך לסיור בארבעת בתי החולים בירושלים, להיות נוכח במציאות שאולי אתה לא אוהב. לגלות פרופסורים וד"ר חרדיים למהדרין מסתובבים במחלקות השונות. ואני מאמין שיש בעוד בתי חולים בארץ.

"עצוב שאדם כמוך נקרא פרשן ועיתונאי בישראל, זו בושה לעיתונות בישראל שיש עיתונאי שהשקר הוא נר לרגליו. ולא רק רופאים, ואני מאמין שאתה יודע זאת שיש היום מאות חרדים ואפילו אלפי חרדים שעובדים במקצועות לא פחות נחשבים.

"אתה בוחר להתעלם מהעובדות. אשמח במידה ותחליט לראות ולהיווכח במציאות".

אחד מהפונים, שרגא ניימן, כה הזדעזע כששמע את דבריו של הפרשן הכלכלי, עד כי הוא שוקל לפנות לעורך דין, כדי לבדוק אפשרות לתבוע דיבה את הפרשן. "חשוב יותר שהוא יתנצל", אמר ניימן ל'בחדרי חרדים'. "דיברתי הבוקר עם פרופסור חרדי שמנהל מחלקה בבית החולים עין כרם. הוא נדהם מהדברים".

יצוין, כי רובם המכריע של הרופאים החרדיים בישראל הינם בעלי תשובה.

נחמיה שטרסלר סירב להגיב לדברים. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר: "אני בפגישה, אין לי זמן".
נחמיה שטרסלר רופאים בתי חולים אל תשאל צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד