כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"החוצפן, ראש ממשלת ישראל, התערב בבחירות בארה"ב, וסיכן את היהודים"

רבבות חסידי סאטמר חגגו את יום ההצלה של הדברי יואל זצ"ל • האדמו"ר מסאטמר זעק במעמד: "מנהיגי ישראל אייכם? למה מנהיגי ישראל שותקים מול גזירת הגיוס?" • על הבחירות בארה"ב: "ברוך ה' שנשיא ארה"ב נשאר בתפקידו. אם היה מפסיד, תומכיו היו שופכים את כעסם על היהודים"

האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר

רבבות חסידי סאטמר חגגו אמש, אור ליום כ"א כסלו, את 'יום ההצלה' ה-68 של האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' זצ"ל מסאטמר - היום בו ניצל בשנת תש"ה מצפורני הנאצים בהונגריה ויצא ב'רכבת קסטנר' לשוויץ.

לרגל האירוע התכנסו החסידים באולם הארמרי, הממוקם במרכז שכונת ויליאמסבורג שבברוקלין,
בו חגגו חסידי סאטמר את היום כבר משנת תשל"ז - בשלוש השנים האחרונות של בעל הנס - ואחר-כך בכל שנות חייו של האדמו"ר בעל ה'ברך משה' זצ"ל.

במהלך כל השבוע האחרון עמלו העסקנים להכין את האולם לקראת האירוע, ובשעה שבע בערב דלתות האולם נפתחו ורבבות החסידים מכל רחבי מדינת ניו-יורק נהרו פנימה.

באירוע נאמו הגה"צ מנחם מענדל טייטלבוים אבד"ק סאטמר ויליאמסבורג, הרב מרדכי אלעזר הירש מנכ"ל מוסדות סאטמר בוויליאמסבורג, שבאירוע נערך דינר לטובת המוסדות שבניהולו, ואברהם אייזן - שליח מיוחד של מושל ניו-יורק שהקריא מכתב ברכה. נואם הכבוד באירוע היה הגאון רבי שמואל אליעזר שטערן, רב מערב בני-ברק וחבר בד"ץ שבט הלוי.

עוד בנושא:
הסאטמרים חגגו את 'יום ההצלה' • גלריית ענק

אבל, כצפוי, במרכז המעמד הייתה דרשתו של האדמו"ר מסאטמר, הנושא את הדרשה המרכזית. בדבריו התייחס האדמו"ר לסוגיית גיוס בני הישיבות וקבל על האדישות שיש בציבור בנושא. האדמו"ר אמר, כי אם לוקחים כסף מהמדינה וצועקים שהחרדים הם תושבים שווי-זכויות כמו כולם - אז הטענה מדוע החרדים אינם משרתים מובנת היטב.

מנהמת ליבו זעק האדמו"ר: "מנהיגי ישראל אייכם? מנהיגי ישראל אייכם? למה יש שתיקה כזו מצד מנהיגי ישראל? למה לא יוצאים בדיוק כמו שיצאו לפני 50 שנה, כאשר היתה גזירת גיוס ומנהיגי ישראל לא שתקו?

האדמו"ר אמר שיעשה כל שביכולתו מארה"ב לבטל את רוע הגזירה הנוראה המרחפת מעל תלמידי הישיבות שבארץ הקודש.

אחר-כך התייחס לתוצאות הבחירות בארה"ב, ואמר: "היו בחירות עכשיו בארה"ב. לראשונה החוצפן, ראש ממשלת ישראל, עשה מהלך לא דיפלומטי כאשר תמך במועמד שרץ נגד נשיא ארה"ב. אנחנו צריכים לתאר לעצמינו מה היה קורה אם חס וחלילה הוא היה מפסיד את הבחירות. כידוע עשיו שונא ליעקב והתומכים של הנשיא היו שופכים את כעסם על יהודי ארה"ב.

"איך הוא מעיז לקחת על עצמו את השפיכת דמים שהיה יוצא מזה", שאל האדמו"ר. "להכניס את אלפי היהודים בסכנת נפשות. ברוך ה' נשיא ארה"ב נשאר בתפקידו ולא נשפך דם יהודי בגלל דל גאה שחושב שכל היהודים לא שווים כלום".
סאטמר ויליאמסבורג יום ההצלה הדברי יואל אדמו''ר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד