י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דליה איציק, רוני בראון ויעקב אדרי פורשים מהחיים הפוליטיים

גל פרישות ב'קדימה': יו"ר הכנסת לשעבר הודיעה על 'פסק זמן' מהחיים הפוליטיים • גם שרי האוצר והבריאות לשעבר רוני בראון ויעקב אדרי סיימו את דרכם בפוליטיקה

דליה איציק. צילום: פלאש 90
דליה איציק. צילום: פלאש 90

אחרי 20 שנות פעילות פוליטית, כהונה כיו"ר הכנסת ואף מילוי מקומו של נשיא המדינה, פורשת היום (ג) דליה איציק מהחיים הפוליטיים.

איציק, בת 60 ואם לשלושה, פצחה בקריירה הציבורית ב-1992, עת נבחרה במסגרת רשימת העבודה לכנסת. ב-1999 מינה אותה אהוד ברק לראשונה לתפקיד שרה לאיכות הסביבה.

בשנת 2005 פרשה מהעבודה והצטרפה למפץ הגדול של אריאל שרון ולמפלגת 'קדימה', יחד עם שמעון פרס וחיים רמון.

ב2009 הגיעה איציק במסגרת הפריימריז בקדימה למקום הראשון, אך הסיעה נותרה באופוזיציה ואיציק מילאה את תפקיד יו"ר הסיעה.

איציק הבהירה היום כי היא אינה פורשת לחלוטין, ומדובר רק ב'פסק זמן', וכי היא "תמשיך להיות ליד החיים הפוליטיים, ותמשיך לעקוב אחרי הנעשה".

בשעות הצהריים הצטרף לאיציק גם שר האוצר לשעבר רוני בר און, שכיהן כיו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת, ובעברו הספיק לכהן כשר אוצר, שר פנים, שר התשתיות ושר המדע.

בר און הודיע כי ימשיך לתמוך ולסייע ל'קדימה', אך לא יוצב ברשימת 'קדימה' לכנסת.

יחד איתה פורש גם השר לשעבר יעקב אדרי, שפרסם הבוקר הודעה: "החלטתי לפרוש מהחיים הציבוריים אחרי מילוי שורה של תפקידים ציבוריים, בהם שר הבריאות, שר הקליטה, השר לפיתוח הנגב והגליל והשר המתאם בין הממשלה לכנסת. הרגשתי תחושת מיצוי והחלטתי לפרוש מהכנסת. קדימה אכן מצויה במצב קשה בסקרים אולם החלטתי אינה קשורה לזה. כבר לפני חודש בשיחותיי עם ראש המפלגה, הודעתי לו שאין לי כוונות להמשיך לכנסת הבאה".
דליה איציק יעקב אדרי כנסת נשיא פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד