י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'דגל' מאיימת על 'אגודה: "כל ההסכמים ביננו יבוטלו"

ועדת השמונה של אגודת ישראל החליטה לדחות את ההחלטה על רוטציה לנציג 'דגל התורה' המוצב במקום השביעי • 'דגל' זועמת ומאיימת: "נבטל את כל ההסכמים בין הסיעות"

ועדת השמונה. צילום: בחדרי חרדים
ועדת השמונה. צילום: בחדרי חרדים



ועדת השמונה שהתכנסה היום בלשכתו של הרב חנוך זייברט בלשכתו שבעירית בני ברק לא הגיעה לסיכומים חד משמעיים באשר לרוטציה הנדרשת במקרה בו תקבל יהדות התורה 6 מנדטים.

ההחלטה (אי ההחלטה) הסופית: דחיית ההכרעה בנושא עד לאחר הבחירות. מכתב בנושא גם שוגר לח"כ משה גפני ובו הבהרה כי הסכם הרוטציה יידון רק כאשר יהפוך לרלוונטי.

ב'דגל' קיבלו את ההחלטה בכעס רב: "מאז ומתמיד כובד הסכם ה-40:60, הגם שאין לו סימוכין בכתב, איש לא ערער עליו", אמר גורם בתנועה, "והנה פתאום מגיעה אגו"י ומנסה לפתוח את הנושא למשא ומתן. על מה ולמה?!" אנו מתקשים להבין".

באגו"י, כמובן, מנסים להצביע לכיוונה של המפלגה החדשה "נצח" כמי שתפריע להגיע להישגים.

בדגל מגחכים: "הרי אנחנו מדברים על מקרה שבו ייכנסו 6 מנדטים, קרי, לא הייתה כל השפעה למפלגה הלא רצינית שמנגד. אז על מה הם מדברים? את הבעיות הפנימיות שלהן פתרו?".

עוד בנושא:
צרות של עשירים: מי יפנה מקום בכנסת ליעקב אשר?

אין זה סוד כי בתוך שלומי אמונים לא חסרות חסידויות קטנות שלא ממש מתלהבות להצביע. ואם להצביע - לאו דווקא לדגל.

דובר 'נצח' אף סיפר היום בראיון ל'בחדרי חרדים', כי שחלק מאותן חסידויות כבר הבטיחו להם את תמיכתן. כך גם חסידי הרמ"מ מויז'ניץ שלא תמיד הצביעו לאגו"י ואין כל סיבה שיעשו כך כעת. "שיפתרו תחילה את בעיותיהם מבית, אחר כך שיבואו אלינו", הם אומרים.

בעלזא שוב תוותר?

במכתב שהועבר לקודקודי אגו"י מזהירה 'דגל: אם יופר ההסכם בין דגל לאגודה, כל ההסכמים בין שתי הסיעות ייפתחו מחדש.

המשמעות בין השאר, שראשות עיריית בני ברק תינתן על מגש של כסף לידיו של נציג מספר 3 ברשימה, הרב יעקב אשר.

גם שאר ההסכמים (רחובות, בית שמש, ירושלים, ביתר עילית ועוד) ייפתחו לדיון מחודש. "ולא אנחנו אלו שנפסיד מכל זה", מבהירים גורמים בלתי רשמיים ב'דגל'.

"מי יודע", אומרים הציניקנים, "אולי יועציו הממולחים של יעקב אשר גלגלו את הכול כדי להכניס אותו כמו מלך לעוד קדנציה של המשך עשיית מהפכות בעיריית בני ברק. ברור שזה עדיף לו מלהיות 'עוד כסא' בכנסת".

האם יאפשר יו"ר אגו"י, יעקב ליצמן, לאפשר את הקרע המתואר לעיל? האם יורה ל'נציגו המבצע' להתעקש 'עד הסוף'? – קשה להניח שליצמן הממולח לא יבין חישוב פשוט של הפסד נגד שכר.

מה גם שתמיד אפשר לגלגל את הרוטציה לפתחה של חסידות בעזלא, הערבה החבוטה על לא עוול בכפה וזו שתמיד נדרשת לויתורים הכואבים. אין מצב לפיו תפסיד גור לעצמה את ראשות עירית בני ברק רק כדי לדאוג לח"כ השייך לחסידות אחרת, וזאת למרות שהיא זו שמנהלת את התנועה וברשותה המקום הראשון באגו"י.

"בעלזא נכנסה אחרונה, היא צריכה לשלם את מחיר החבירה של 'אז' ל'דגל'", יש אומרים. לכל ברור שעד שלא ייעשה מפקד רציני ומקצועי כך ימשיכו הדברים להתנהל.

ברקע מרחפת הוראתו החד-משמעית של האדמו"ר מבעלזא שלא להיכנס לכל מחלוקת מול אף גורם ביהדות התורה, כך שיתכן מאד שהוא ייתן הוראה לנציגו, ישראל איכלר, להכריז על ויתור נוסף ולתת רוטציה בת שנתיים למספר 7 ברשימה - אשר.
דגל התורה אגודת ישראל בחירות הסכם רוטציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד