י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חרדי יוסגר לארה"ב • עשוי לרצות 12 שנות מאסר

בית המשפט העליון הכריע: יצחק שוחט, חסיד חב"ד המואשם בהכאת נער שחור בארה"ב, יוסגר לידי האמריקאים על ידי ישראל • בני משפחתו: רק לחץ ציבורי יעזור

שוטרים בקראון הייטס. צילום: ארכיון
שוטרים בקראון הייטס. צילום: ארכיון

יצחק שוחט, חסיד חב"ד תושב קראון הייטס, יוסגר בקרוב לארצות הברית. כך קבע הבוקר (ה) בית המשפט העליון. בשנה שעברה דחו שופטי העליון בישראל את תהליך הסגרתו, לאחר שעורכי דינו הגישו ערעור על כך.

שוחט מואשם בביצוע עבירות שנאה כלפי תושב ארה"ב. כאשר לפני כשלוש שנים תקף נער שחור בשכונת קראון הייטס בברוקלין, וניסה לתקוף גם את ידידו של הנער.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו בארה"ב, שוחט יצא ממכונית שחנתה בסמוך לקורבן, וללא התגרות מצדו הכה אותו מספר פעמים באמצעות אלה מעץ. הנער הובהל לבית החולים כשהוא סובל מחבלות בגבו ובאחת מידיו. לדברי התביעה, שוחט נמלט מארה"ב שלושה שבועות לאחר האירוע.

לאחר בדיקה מקיפה של חומר הראיות בארה"ב - הוחלט שם לפתוח בתהליך שיוביל להסגרתו. כאשר הוא עשוי לרצות בארה"ב עושנש של עד 12 שנות מאסר.

כאמור, בית המשפט הכריע הבוקר, כי שוחט יוסגר לידי שלטונות ארה"ב בתוך 12 עד 60 יום.

על פי הדיווח באתר 'שטורעם', נדרשת עכשיו רק חתימתו של שר המשפטים, כדי לבצע את ההסגרה בפועל. עם זאת, לאחר החלטת בית המשפט העליון, מאשר השר את ההחלטה במרבית המקרים.

לדברי בני משפחתו של שוחט, רק לחץ ציבורי על מערכת אכיפת החוק יסייע לבטל את רוע הגזירה.
בית המשפט העליון יצחק שוחט חב''ד מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד