ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הצפה לכדה מאות ילדים בחיידר של סערט ויז'ניץ

מי הגשמים הציפו את חצר תלמוד התורה 'יחל ישראל' וכלאו את מאות הילדים בבית הספר ללא יכולת לשוב הביתה • בתום מבצע חילוץ - פוזרו הילדים בשלום בבתיהם

הצפה לכדה מאות ילדים בחיידר של סערט ויז'ניץ
שלמה ג.

ילדי תלמוד התורה 'יחל ישראל' של חסידי סערט ויז'ניץ ברמת ויז'ניץ בחיפה, ישבו היום (ה) כמו בכל יום ושקדו על תלמודם. מטרות העוז שנתכו בזעף בחוצות, לא הטרידו את שלוותם.

מזג האוויר בחיפה היה היום סגרירי במיוחד ומשופע בגשמים - הרבה מעבר לממוצע בתקופה זו. בעוד שהשכונה עצמה נמצאת על צלע ההר, הרי שהת"ת והישיבה שוכנים בפאתי ההר. כך שכל המים שנקוו בתחילה במעלה ההר, גלשו למטה כשהם סוחפים אחריהם אבנים וחול. האבנים והחול שנלוו למים סתמו את תעלות הניקוז - שכבר לא עמדו בעומס הרב - והרחוב הוצף במים.

השלוליות הפכו לבריכת ענק שהלכה והתרחבה ללא הפוגה. בשלב מסויים ההצפה עלתה על גדותיה והמים פלשו אל תוך מבנה הת"ת והישיבה.

הילדים סיימו את תלמודם, וביקשו לצאת את שערי הת"ת בדרכם הביתה. אז הבחינו בהצפה הגואה שהפכה את היציאה מהבנין למשימה בלתי אפשרית. האוטובוס שאוסף את התלמידים כדי לפזרם בביתם, פשוט לא הצליח להתקרב אל הת"ת. בלית ברירה, הזעיקו ה'מלמדים' בינתיים את כבאיות האש שיבואו ויחלצו את מאתיים התלמידים שביקשו להגיע לבתיהם ללא הצלחה.

נהג האוטובוס לא אמר נואש. והוא נכנס אל תוך הנחשול - קרוב ככל האפשר לרחבת הת"ת. בינתיים הגיעה גם כבאית אש והכבאים החלו לחלץ תלמידים זה אחר זה על כתפיהם. מיטת ברזל נפרשה בין הת"ת לגרם המדרגות באוטובוס והתלמידים טיפסו עליה ונכנסו פנימה. הנהג מיהר לצאת מהשטח ולאחר סיבוב ארוך שנאלץ לעשות בכבישי חיפה, פיזר את התלמידים בביתם. אחר שב אל המקום וחזר על הפעולה.

לאחר תום סבב החילוץ של התלמידים שנגמר לקראת שמונה בערב, החל שלב פינוי בחורי הישיבה שהמתינו בסבלנות לתורם. המבצע בא אל סיומו בהצלחה והפינוי עבר בשלום.

טרקטורים מטעם העיריה הגיעו למקום, וניסו להיאבק בכמויות המים האדירות ולנסות לשאוב את המים שפלשו לקומת הכניסה והציפו את הכיתות.

בהנהלת הת"ת מקווים כי הטרקטורים יצליחו לנקז את כמויות המים האדירות עד הבוקר ויכשירו את הבנין לכניסה מחודשת עד מחר בבוקר. "אם לא נתגבר על המים, ניאלץ מחר להשבית את הלימודים", אומרים שם.

דובר 'איחוד הצלה' סניף כרמל, בועז גולן מסר: "עקב גשמי הברכה נוצרו מפלי מים שסחבו איתם אבנים גדולות וכמות גדולה של בוץ, למקום הגיעו כוננים של 'איחוד הצלה' מסניף 'כרמל' בכדי לסייע לחלץ את התלמידים יחד עם כוחות כיבוי אש, שהביאו עימם ציוד מיוחד לטובת חילוץ ממים, כולל סירה".







חיפה סערט הצפה מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד