כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שטרסלר: "איני חוזר מדבריי, אין רופא חרדי בישראל"

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', חוזר הפרשן הכלכלי של 'הארץ' - ומתעקש: "אין רופא חרדי בישראל" • אך מסייג: "התכוונתי רק לכאלה שלמדו במוסדות חרדיים בארץ"

נחמיה שטרסלר. צילום ארכיון
נחמיה שטרסלר. צילום ארכיון

"איני חוזר בי מדבריי, אין רופא חרדי בישראל", כך אומר הערב (ה) הפרשן הכלכלי וסופר עיתון 'הארץ', נחמיה שטרסלר, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' - למרות פרץ הזעם שעורר בדברים שאמר בתחילת השבוע בראיון בתכנית בטלוויזיה.

בעת שהתראיין לתכנית 'אל תשאל' של שי שטרן, דיבר שטרסלר על השתלבות החרדים בשוק העבודה ובצה"ל. אחד המשפטים שהקפיצו את הצופים החרדים היה: "אתה יודע שאין אף רופא חרדי בישראל?"

אלא שבשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא גם מסביר: "התראיינתי אצל שי שטרן, וכפי שרבים יודעים, בתכנית טלוויזיה מצלמים אותך מדבר רבע שעה ובסוף מכניסים לשידור 40 שניות. המשפט המלא שאמרתי בתוכנית הוא שאין רופאים חרדים בישראל שנולדו בישראל ולמדו במוסדות החרדיים בישראל.

"אדם שהתחנך במוסדות חרדיים אינו יכול ללמוד רפואה, כי הוא לא למד לימודי ליב"ה, אין לו תעודת בגרות. רוב הרופאים שהם חרדים, למדו בחו"ל או לחילופין חזרו בתשובה והתחנכו במוסדות חילוניים".

ביום שלישי בערב הוצף שטרסלר בעשרות הודעות שהגיעו למכשיר הטלפון האישי שלו. "כשקיבלתי את הראשון, חשבתי להגיב ברצינות ולהסביר למה בדיוק התכוונתי, אבל כשהבנתי שיש כאן עניין מכוון ועשרות שולחים הודעה שאדם אחד כתב, זה הצחיק אותי והעדפתי להתעלם".

באשר לאיום התביעה ששקלה קבוצת חרדים להגיש נגדו הוא אומר: "שיגישו את התביעה, אבל שיביאו יחד איתם לבית משפט את רשימת הרופאים החרדים שלמדו במוסדות חרדים והתחנכו בהם והפכו לרופאים".
נחמיה שטרסלר תביעה רופאים חרדים ליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 102 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד