כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אחרי 5 שנים בכלא, שוחרר וביקש: "רוצה לטבול במקווה"

לראשונה מאז נעצר ביפן לפני כחמש שנים, יצא הבוקר יעקב יוסף גרינוולד, אסיר יפן האחרון, לחופשה מכלא ניצן • נפגש לראשונה עם בני משפחתו וחבריו • תיעוד בלעדי

יעקב יוסף גרינוולד עם עו"ד ציבין, הבוקר
יעקב יוסף גרינוולד עם עו"ד ציבין, הבוקר



לראשונה מאז נעצר ביפן לפני כחמש שנים, יחד עם שני חבריו, ונשפט לשש שנות מאסר, יצא הבוקר (א') יעקב יוסף גרינוולד, אסיר יפן השלישי והאחרון, בנר ראשון של חנוכה לחופשה קצרה של 24 שעות מכלא ניצן - ונפגש לראשונה מחוץ לכתלי הכלא עם בני משפחתו וחבריו.

סמוך לשעה 7:30 בבוקר המתינו בני המשפחה מחוץ לשערי כלא ניצן שברמלה. מי שהגיע כדי לחתום על שחרורו וכדי להסדיר את ההליכים הבירוקראטיים הנחוצים, דוגמת חתימה על טפסים שונים, הוא עו"ד מרדכי ציבין ממשרדי ציבין ושות', המטפל בפרשה מיומה הראשון, וידוע כבעל קשרים ענפים ברחבי העולם, מהם מסתוריים.

כעבור שעה יצא האסיר יעקב יוסף גרינוולד, ודבר ראשון ביקש: "רוצה לטבול במקווה". הוא יצא אל יישוב הממוקם לא הרחק, שם טבל במקווה לראשונה מזה חמש שנים. אחר-כך עשה את דרכו עם משפחתו אל ביתו שבבני-ברק.

זו הפעם הראשונה שבה הוא נפגש עם הוריו ומשפחתו מחוץ לשערי הכלא. "ההתרגשות היא גדולה", אמרו בני המשפחה. גרינוולד ישההה ביממה הקרובה בביתו, ומחר ישוב לכלא להמשך ריצוי עונשו.

לפני כחודשיים נחת גרינוולד בישראל, לאחר שבתחילה הערים משרד המשפטים היפני קשיים על העברתו לישראל לצורך המשך ריצוי עונשו בבית כלא ישראלי. רק לאחר מאמצים של העסקנים ועורכי הדין המעורים בפרשה, הוא הועבר לכלא ניצן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאז שהגיע לכלא בישראל, חזר גרינוולד למשקלו המקורי. זאת לאחר שבכלא היפני השיל יותר מ-20 קילו. בנוסף, הוא ממלא עבודות שגרתיות של אסירים, ובמקביל מוסר שיעור תורה פעמיים בשבוע.

לאחרונה התייצב גרינוולד בפני ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, וחברי הוועדה החליטו כי הוא ישוחרר בעוד פחות משלושה שבועות - בי"ט טבת. גורם המעורה בפרטי ההחלטה סיפר כי השופט בוועדה הורה על ניכוי שליש מעונשו בשל "אופיו והתנהגותו הטובה". בניגוד למקובל, קבע השופט כי את השליש הוא יעביר בלימוד בישיבה, בניגוד לאסירים שנאסרו על עבירות סמים ושוחררו - הממלאים עבודות בפיקוח.



כלא יפן יעקב יוסף גרינוולד מרדכי ציבין ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד