כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'סאנדיי טיימס': כוחות ישראלים פועלים בתוך סוריה

"כוחות מיוחדים של ישראל כבר פועלים ברחבי סוריה, כדי לאתר את מאגרי הנשק הכימי של אסד" • "בשבוע האחרון קיבלנו רמזים שהמאגרים שונעו למיקומים אחרים"

צילום ארכיון: דובר צה"ל
צילום ארכיון: דובר צה"ל



העיתון 'סאנדיי טיימס' מדווח הבוקר (א) מפי מקורות בישראל, כי כוחות מיוחדים של ישראל כבר פועלים ברחבי סוריה, כדי לאתר את מאגרי הנשק הכימי והביולוגי של משטר אסד.

"במשך שנים ידענו את המיקום המדויק של מאגרי הנשק הללו", ציטט העיתון מקור ישראלי. "אך בשבוע האחרון קיבלנו רמזים לכך שהמאגרים שונעו למיקומים אחרים".

על פי הדיווח ב'סאנדיי טיימס', נשקלה אפשרות של פלישה קרקעית רחבה, אך הוחלט כי היא מסוכנת מדי. תקיפה אווירית של מאגרי הנשק נשקלה גם כן, אך נפסלה בשל החשש לנזק שיכול להיגרם לבני אדם ולסביבה מפליטה של חומרים כימיים.

בשבוע שעבר דווח כי ארה"ב ובנות בריתה, בהן ישראל, ערוכות למתקפה קרקעית במקרה של שימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי, זאת במקביל להגברת המאמצים הצבאיים להביא להדחת אסד.

על פי מקורות דיפלומטיים, משלוחי נשק, הכוללים פצצות מרגמה, טילים נגד טנקים ורקטות RPG, יישלחו למורדים הסורים דרך מדינות ידידותיות במזרח התיכון. במקרה כזה, יוצבו בסוריה כוחות מיוחדים בשילוב כ-75 אלף לוחמים כדי להשתלט על המתקנים בהם נמצא הנשק הכימי של סוריה.

מוקדם יותר השנה, אישר הנשיא ברק אובמה תמיכה חשאית של ה-CIA במורדים, ובשטח סוריה כבר פועלים כוחות אמריקאיים מיוחדים וגם בריטיים. ההחלטה האמריקאית הגיעה בעקבות הדיווחים על הזזת מאגרי הנשק הכימי של סוריה.

בסופ"ש אמר שר ההגנה האמריקני, כי לידי ארצות הברית הגיע מידע מודיעיני אשר מעלה "חששות חמורים", כי נשיא סוריה, בשאר אסד, שוקל ברצינות להשתמש בנשק כימי כנגד המורדים בארצו.

בשנת 2007 נפגע מתקן צבאי בא-ספיר - דרומית-מזרחית לעיר חאלב - מהתפוצצות, בזמן שמהנדסים סוריים ואיראניים הרכיבו ראש נפץ עם גז עצבים על טיל סקאד. הפיצוץ גרם לדליפת הגז, ולפי הדיווחים גם למותם של 15 סורים ועשרה איראנים.
סוריה נשק כימי ישראל כוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד