כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חרדית תובעת ייצוגית מתנובה: 100 מיליון שקל

בעקבות תחקיר חמור שחשף התעללות בבעלי חיים בבית מטבחיים של 'בקר תנובה', הגישה אשה חרדית תביעה נגד תנובה וחברת הבת 'אדום אדום' על מאה מיליון שקל

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



רות קוליאן, חרדית בת 31, נשואה ואם לארבעה, תובעת באמצעות עו"ד האני טנוס את חברת 'תנובה', על לא פחות מ-100 מיליון שקל.

התביעה הוגשה בעקבות תחקיר הבשר של תכנית 'כלבוטק' של רפי גינת, בה התגלה במהלך חקירה סמויה שנערכה בבית המטבחיים 'בקר תנובה' בבית שאן, כי קיימת התעללות קשה בבעלי חיים, במגוון דרכים.

התביעה הוגשה נגד תנובה ונגד חברת הבת שלה 'אדום אדום', ובה טענה קוליאן כי אילו היו הרבנים המעניקים הכשר לחברה יודעים על ההתעללות הזו - הם לבטח לא היו מעניקים הכשר לחברה, ולכן יש כאן פגיעה עמוקה ברגשות הצרכנים, בנוסף, גם צרכנים חילוניים רבים היו נמנעים מרכישת מוצרי החברה.

"חלק מההתעללות נובע ממבנה לקוי של בית המטבחיים: הבעיות במבנה מביאות לצפיפות בלתי נסבלת באזורי ההמתנה, ולהתנגדות של בעלי-החיים לנוע במעברים - התנגדות שמגבירה את האלימות של צוות העובדים, הבלתי-מיומן כשלעצמו. חלק מההתעללות נובע מנהלים פסולים, מהיעדר הכשרה ומחוסר מיומנות וחוסר רגישות של כל המעורבים בטיפול בבעלי-החיים", נכתב.

ארז וולף, מנכ"ל 'אדום אדום' הגיב: "בעקבות תחקיר 'כלבוטק' אנו מבקשים לומר באופן חד משמעי כי אנו מוקיעים התנהגות זו ומסתייגים ממנה, והיא אינה מייצגת אותנו כחברה. ההתנהגות הגסה, כפי שהוצגה בסרטון, היא חריגה מכל הנהלים שלנו. עם היוודע לנו הפרטים נקטנו במספר צעדים מיידיים: מנהל המפעל פורש בהסכמה מתפקידו, ועבודתם של כל עובדי החברה הקבלנית המעורבים במקרה הופסקה לאלתר. בנוסף, בימים אלה מותקנות מצלמות בשטחי העבודה המדוברים, לשם הגברת הפיקוח והבקרה. כל העובדים, הן עובדי 'אדום אדום' והן עובדי הקבלן, עוברים הכשרות וריענון נהלים, הכוללים התייחסות נאותה וטיפול ראוי בבעלי חיים.

"אנו חוזרים ומצהירים: עובד שיעבור על נהלים אלה לא יישאר בחברה. כפי שאנחנו מקפידים שאיכות המוצרים שלנו תהיה הגבוהה ביותר, ותעיד על כך שביעות-הרצון של לקוחותינו, כך גם נקפיד שהתנהלות כזו לא תקרה שוב".
חרדית תביעה תנובה תחקיר כלבוטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד