י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

מאחורי הקלעים של תפקיד 'יו"ר ש"ס' • אז מיהו בעל הבית האמיתי? • חשיפה

כתבה שלישית בסדרה: אם בראשית שבוע שעבר הסתמן כי אריה דרעי עומד לזכות בתואר יו"ר תנועת ש"ס, הגיעו מאורעות ימי שלישי ורביעי בתנועה - ושמו קץ לאשליה: תואר היו"ר לא יועבר רשמית לאיש מהשלישייה • אז מי, בעצם, מנהל את ש"ס? • שרי רוט חושפת את המסמך הסודי שפותר את החידה

שלישיית ש"ס. צילום: יעקב כהן
שלישיית ש"ס. צילום: יעקב כהן

,

אם בראשית שבוע שעבר הסתמן כי אריה דרעי, האיש שחזר מהכפור, עומד לקבל את תואר יו"ר תנועת ש"ס עוד לפני הגשת רשימת ש"ס לוועדת הבחירות המרכזית, הגיעו מאורעות ימי שלישי ורביעי בתנועה, כפי שתוארו בטורים במיוחדים שפורסמו כאן ב'בחדרי חרדים' - ושמו קץ לאשליה: תואר היו"ר, זה שניטל לפני כחודשיים מידי אלי ישי, לא יועבר רשמית לאיש מבין השלישייה המנהיגה.

בפועל, כפי שחשפנו, סמכויות יו"ר התנועה עצמן - סמכויות ניהול מערכת הבחירות, כמו גם סמכויות ניהול השטח והנציגים המונציפאליים - הועברו באופן מוחלט ובלעדי לידי דרעי. רק התואר עצמו מפריד בינו לבין הכבוד. אולם, כפי שהוא עצמו שב ואמר בראיונות שונים, לא לשם כבוד הגיע חזרה את התנועה. באתי כדי לעבוד, הוא חוזר ואומר, כדי לחרוש את השטח.

הפרקים הקודמים:
מאחורי הקלעים של יהדות התורה: התיווך הכושל, ההכרעות והספינים
מאחורי הקלעים של רשימת ש"ס • זה שוויתר, זה שמחה וזה שנכנע

ביום חמישי פורסם מסמך, שנחתם בחתימת ידו של שר הפנים אלי ישי, אשר מעביר את סמכות בא כוח הסיעה לידי דרעי. מסמך זה מהווה ייפוי כוח לדרעי לפעול מול ועדת הבחירות המרכזית בכל מהלך תקופת הבחירות.

אלא שכעת אנו חושפים מסמך נוסף עליו חתם השר ישי - מסמך אותו ניסו לאתר רבים מכלי התקשורת, ללא הצלחה. על פי המסמך, המתפרסם כאן לראשונה, העביר שר הפנים אלי ישי לידי דרעי לא רק את סמכות בא כוח הסיעה, כי אם גם, ובעיקר, את סמכות בא כוח הרשימה.

התואר היחידי שנותר לישי ביד הוא בא כוח המפלגה. אלא שהוא אינו משפיע על ניהול הרשימה לארבע השנים הבאות ו/או עד למועד הבחירות לכנסת ה-20 ו/או עד לנטילת הסמכות, אם יקרה כדבר הזה.

למה בעצם לא הועבר לידי דרעי גם מסמך המעביר לו את סמכויות בא כוח המפלגה? הסיבה פשוטה: העברה שכזו יכלה להתבצע כחוק רק ביום רביעי הקודם, אלא שאז עדיין לא התכנסה מועצת חכמי התורה (הכינוס נדחה ליום חמישי בשל מצב בריאותו של הגר"ע יוסף) וטרם כונסה והחליטה - איש לא חתם על נייר כלשהו.

לאחר שמועצת חכמי התורה קבעה חד-משמעית כי הסמכויות יינתנו בידיו של דרעי, המתבקש לנהל את התנועה, כולל את השטח ואת מערכת הבחירות - הופקו שני המסמכים. אחד מהם פורסם ביום חמישי. השני מתפרסם כאן לראשונה. את שניהם אישר השר ישי בחתימתו.

על המסמך חתום, אגב, גם נתי לסרי, מ"מ בא כוח המפלגה עד היום.

היעדר המסמך המעביר את סמכויות המפלגה לידי דרעי, הופך את השר ישי לבעל הסמכות לקבוע לגבי המפלגה בעוד ארבע שנים. קרי, בעת מערכת הבחירות הבאה.,

אטיאס וישי בכנס ש"סצילום: אטיאס וישי בכנס ש"ס
אטיאס וישי בכנס ש"ס


מה ניסה ישי לבטל?,

על פי אגדות שהופצו, ניסה השר אלי ישי לבטל את המסמך המעביר את סמכויות הרשימה מול ועדת הבחירות, זמן קצר לאחר שחתם עליו. בדיקה פיזית בוועדת הבחירות מעלה כי אין שחר לשמועה.

המנכ"לית, עוזרת המנכ"לית, הסמנכ"לית, היועץ המשפטי וכן המזכירות השונות לא הכירו סיפור שכזה. האמת היא, כי כאשר חתם השר ישי על הטפסים, לא הבין את משמעותם המעשית. לאחר שהוסבר לו, ניסה לבקש אצל הגורמים הבכירים בש"ס שלא להעבירם אל ועדת הבחירות המרכזית. אך מאחר ומדובר היה בהחלטת מועצת חכמי התורה, לא ניתן היה להחזיר את הגלגל לאחור.

ובכל זאת, השר ישי יכול להתנחם בכך שתואר היו"ר עדיין לא הועבר. זאת בשל העובדה שהגר"ע יוסף עדיין לא הכריע בנידון.

צריך לזכור ש-12 שנות עבודה צמודה עם יו"ר ש"ס אלי ישי, לא ישכחו במהרה. נשיא מועצת החכמים שב וגילה את אהבתו העצומה כלפיו, וייקח לו כפי הנראה זמן כדי להפנים את השינוי המתבקש בהנהגת התנועה.

במהלך החודשים הבאים, תיבחן פעילותו של היו"ר החדש בפועל דרעי.

אם אכן פעילות זו תביא לתוצאות המיוחלות, אין ספק שהתואר יוענק לו כלאחר כבוד. כאשר מהלך זה יתרחש, יוכל דרעי לסמן לעצמו 'וי' ענק ולחוש כי צדק בכך שהעדיף לוותר על תארים וכבוד, מתוך מחשבה פרקטית כי לא הם העיקר - וזאת בניגוד לרבים ממקורביו, שהתקשו לעכל את העובדה שלמרות עבודתו הסזיפית בשטח, הוא יכול רק להשקיף ממרומי ההר על תואר היו"ר, אבל לבוא אל הארץ המובטחת עדיין לא מאפשרים לו.

בתואר, כי בפועל הוא כבר שם, בארץ המובטחת, אחרי נחיתה לא פשוטה ותקוותו כי לפני המראה אל-על.,



,

,
ש''ס בחירות אריה דרעי אלי ישי אריאל אטיאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד