כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הגר"ח והגר"נ מבהירים: "לא תמכנו בגר"ד שמידל"

'אתרא קדישא' מסתבכת • רק לפני מספר ימים פרסם הארגון מודעת תמיכה מטעם הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ • עתה מכחישים השניים את הדברים ומודיעים: לא חתמנו על מודעת תמיכה בארגון • מה עומד מאחורי ההודעה ומדוע זוייפה חתימת ידי גדולי ישראל? • כל הפרטים

הרב שמידל. צילום: ארכיון
הרב שמידל. צילום: ארכיון



הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ פרסמו אמש (א') מכתב בו הם מכחישים כי כתבו מכתב תמיכה בגר"ד שמידל, שנעצר בשל התפרעות במתחם 'קרסו' בבאר שבע.

בסוף השבוע האחרון פרסם ארגון 'אתרא קדישא' מכתב תמיכה בגר"ד שמידל.

במכתב שפורסם בחוצות הריכוזים החרדים, נאמר: "רעדה אחזתנו משמועה רעה כי באה על ידי עדים נאמנים אשר פוחזים מתוך המחנה הם שהביאו למעצרו ולביזוי כבוד תורתו של ידידנו הגאון רבי דוד שמידל שליט"א. הננו במחאה נמרצת על ביזוי ורמיסת כבוד ידידינו", לשון הדברים.

אך בשיחה שקיים כתב 'בחדרי חרדים' עם באי ביתם של הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ נמסר: "זה זיוף".

אמש הם קיבלו משנה תוקף: "לא חתמתי על זה", כתב הגר"ח, במכתב שפורסם. גם הגר"נ קרליץ כתב נוסח קצר ברוח דומה והכחיש את המודעה המדוברת שייחסו לו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ביממה האחרונה גורמים המזוהים עם 'אתרא קדישא' שיגרו איומים לעבר בני ביתו של הגר"נ קרליץ והזהירו, כי באם יפרסמו הכחשה למכתב התמיכה - הם יפרסמו הוכחה לכך כי אכן הגר"נ חתם על המודעה. "נפרסם וידאו שבו הוא נראה חותם על המכתב", הם אמרו בנחרצות.

ההכחשה פורסמה רק לאחר שהתברר, כי גורמים בארגון 'אתרא קדישא' ניסו להחתים את הגאב"ד על המכתב בטענה כי אם הגר"ח והגר"נ חתמו, אזי גם עליו לחתום כדי לסייע לארגון.

כזכור, סביב מתחם החפירות בבאר שבע שם נבנית קריית הממשלה מתנהל ויכוח ארוך בנושא החפירות במקום. בארגון 'אתרא קדישא' טוענים כי החפירות כרוכות בחילולי קברים ובשל כך יצאו בשבוע שעבר להפגין, כשבמהלך ההפגנה נעצר הגר"ד שמידל ומנגד, ב'אגודה למניעת חילולי קברים נטען כי החפירות מתבצעות בפיקוח מלא.

במקביל, מתברר כי ההכחשה שיצאה בערב שבת מטעם בית הדין של 'העדה החרדית' נגד המודעה שפורסמה ב'המודיע' ביום שישי האחרון בנושא מתחם נשר הסמוך לרמלהמ - זויפה.

המודעה עוררה סערה ועד כה לא ברור בוודאות מי אחראי להכחשה המזויפת מטעם בד"ץ העדה החרדית.






קרסו הגרח קנייבסקי הגר''ח אתרא קדישא קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד