י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

יאיר לפיד עתר לבג"צ: נגד שירות אזרחי ל-1300 חרדים

מערכת הבחירות מחזירה את הגיוס לצה"ל אל סדר היום: לפיד עתר נגד החלטת הממשלה לאפשר ל-1300 חרדים לשרת שירות אזרחי • 'התנועה' מקימה מחדש את 'מאהל הפריירים'

בלשכת גיוס. צילום: פלאש90
בלשכת גיוס. צילום: פלאש90



הסערה הפוליטית בעקבות החלטת הממשלה אתמול לפטור כ-1,300 בחורי ישיבות משירות בצה"ל לטובת מסלול שירות האזרחי נמשכת, והמתמודדים בבחירות מנסים לגרוף תשומת לב: יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, עתר הבוקר (ב') לבג"צ נגד החלטת הממשלה. יחד עימו הגיעו לבג"צ כדי להשתזף באור המצלמות, חברי רשימת יש עתיד לכנסת, ביניהם הרב שי פירון, יעל גרמן, יעקב פרי ועפר שלח.

לפיד תקף את התנהלות הממשלה בכל הקשור לגיוס החרדים ואמר: "עתרתי הבוקר
לבג"צ בשמה של יש עתיד לביטול החלטת הממשלה המגונה מאתמול לשחרר 1,300 חרדים צעירים
משירות צבאי. זו החלטה מגונה שנעשתה מסיבות פוליטיות פסולות וזה בזיון של פסיקת בג"צ שביטל לפני ארבעה חודשים את חוק טל".

בעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון נכתב, בין היתר: "החלטת הממשלה התקבלה, על אף פקיעתו
של חוק טל כבר לפני יותר מארבעה חודשים, אך חמור מכך החלטת הממשלה התקבלה בניגוד
לפסיקת בג"ץ אשר קבע, כי אין לשר הביטחון - וקל וחומר לממשלה - סמכות לפטור תלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל". עוד ציינו העותרים: "מדובר בהחלטה 'עוקפת בג"צ' שנועדה אך להמשיך ולהנציח את אפלייתם רבת השנים לרעה של ציבור המשרתים והיא פועל יוצא של שיקולים זרים אשר קרמו גור וגידים, ממניעים פוליטיים פסולים וקלוקלים, שכל מעיניהם שימור הקואליציה עם המפלגות החרדיות".

לפיד תקף לא רק את נתניהו, אלא גם את יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ: "אני לא מבין מדוע אני עומד כאן לבד על מדרגות בית המשפט ולצידי לא ניצבת יו"ר מפלגת העבודה כשותפה למהלך. כולם צריכים לשרת. אנחנו פה כדי להתחייב שלא נשב בממשלה שלא תקבל את העקרון הזה. זו אחת מחמשת ההתחייבויות שלנו וחלק מהחוזה שלנו עם מדינת ישראל".

אבל ההתנגדות להחלטת הממשלה לא נעצרת רק בבג"צ וממשיכה גם אל הרחוב. ראשי 'מאהל הפריירים', בועז נול ועידן מילר, שחברו ל'התנועה' בראשות לבני, הודיעו כי יקימו הבוקר מחדש את המאהל: "ביבי כמו ביבי היתל בנו, והוא ממשיך להטל בציבור הישראל. הציבור שממשיך להיות פראייר ולשאת בנטל לבדו, רק בגלל שראש הממשלה מוכר את האינטרס הציבורי למען הברית שלו עם החרדים".

חברי הכנסת החרדים אינם מגיבים בנושא, כדי שלא להגרר אחר המפלגות האנטי-דתיות, אך מי שכן מגיב הוא האיש העומד בראש מנהלת השרות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, שאינו מבין על מה המהומה. "אני לא חושב שיש כאן על מה להגיש בג"ץ. הציבור צריך להבין שמדובר בבני 22 נשואים עם ילד, או בני 26 רווקים, רק אותם אנחנו מביאים לשירות האזרחי. אני לא רואה שום בעיה עם הדבר הזה, אלא ההפך - במקום שהם ישארו ולא יעשו כלום, יבואו וישתלבו ויתנו ושאו בנטל".
בחירות גיוס שרות אזרחי יאיר לפיד בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד