י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"א הלפרין: "מי שידו במעל, לא ינצל מגיהנום"

הרינונים נגד הרב חיים הלפרין מסעירים את לונדון: רבנים פרסמו 'גילוי דעת' נגד הרב • האב - הגר"א הלפרין - פרסם מכתב תמיכה בבנו • בפנים: המכתבים בעד ונגד

הגר"א הלפרין. צילום: בחדרי חרדים
הגר"א הלפרין. צילום: בחדרי חרדים



הסערה בקהילה החרדית בלונדון שהתעוררה בעקבות הרינונים נגד הרב חיים הלפרין נמשכת, ונראה כי הרחוב החרדי מסרב להניח לפרשה שהפכה לנושא השיחה המרכזי בשכונות החרדיות של הבירה האנגלית. אבל נראה כי בשבוע האחרון שוברת הפרשה שיאים חדשים, לאחר שפורסם מכתב נגד הרב - מכתב שגרר בעקבותיו מכתבי תמיכה.

תחילת הפרשה לפני מספר שנים. הרב חיים הלפרין הקדיש מזמנו לשלום בית בקרב זוגות מהציבור החרדי באירופה בכלל ובלונדון בפרט. לאחרונה, אישה שלא הייתה מרוצה מהחלטה בעניינה האישי, פרסמה שמועות נגדו, שעד כה לא הוכחו.

השמועות זכו לתפוצה רחבה, לאחר שקבוצת נשים פנתה לעיתון יהודי בלונדון שפרסם את הסיפור.

הלחץ סביב הרב חיים הלפרין הלך וגבר. כפי שדווח לאחרונה ב'בחדרי חרדים', הוא התפטר מתפקידו כדיין ב'כדתיא' - איחוד הקהילות החרדיות בעיר. בשל התפטרותו, ויתר גם אביו, הגאון רבי אלחנן הלפרין, אחד הרבנים היותר ידועים בלונדון על תפקידו, כדי להעניק בכך תמיכה גורפת בבנו.

אלא שבכך לא הסתיימה הפרשה. הרבנים חנוך הכהן ערנטרייא, מנחם געללעי, יהונתן אברהם, שמעון משולם וויינגרטן ויששכר דוב קנאפפלער פרסמו מכתב 'גילוי דעת' באנגלית, נגד הרב חיים הלפרין.

עוד בנושא:
דרמה בלונדון: הגר"א הלפרין ובנו התפטרו מתפקידיהם

המכתב גרר תגובות רבות ברחוב הלונדוני, והוביל לכך שהרב חיים הלפרין הגיב לראשונה לשמועות נגדו. "לרגלי המכתב שנשלח בחוצות העיר בנוגע להתנהגותי בענייני שלום ובית וכדומה", הוא כותב. "חובה עלי להגיב כדלהלן: עד הנה לא עניתי ברבים, כי רציתי ובקשתי בכל עת שיהיה בית דין מיוחד עם מומחים המבינים עניינים אלו היטיב".

בהמשך הוא כותב: "אני חייב להודיע בשער בת רבים כי עסקתי במסירות בשיקום משפחות וגם יחידים נשברי לב זה עשרים וחמש שנה, ללא תשלום גמול, ובסייעתא דשמיא הצלחתי, וכל מה שעשיתי היה על פי שולחן ערוך וכהלכה, ודברתי והתייעצתי הרבה עם הגה"צ המפורסם האדמו"ר מאמשינוב שליט"א בירושלים שהוא מומחה הכי גדול בעניינים אלו, והסכים עמי, ולכן הנני אומר שאני נקי מכל, וכל הבירורים שעשו עד הנה לא עשו כראוי וכנכון, ועדיין מוכן אני לבוא ולענות לכל השאלות בפני בי"ד המומחים שידונו בזה".

גם אביו, הגר"א הלפרין, כתב מכתב תמיכה בבנו: "שמועה שמעתי ותרגז בטני", כותב רבי חונה בתגובה למכתב הרבנים נגד בנו. "בני הגה"צ הנ"ל הבהיר מאז התחלת הפרשה, שמעולם לא עבר על סעיף בשו"ע, ושמוכן להתדיין בפני בית הדין המקובל על שני הצדדים עם חקירת בעלי מקצוע... הכריחו אותו לחתום שיפסיק מעבודתו הציבורית חוץ מבית מדרשו ושיעוריו".

בסיום המכתב הארוך כותב הגר"א: "כל מי שיש ידו במעל לא יינצל מדינה של גיהינום".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרבנים בלונדון שוקדים על הקמת בית הדין שיהיה מוסכם על שני הצדדים - הטוענים כי השמועות והטענות הן נכונות, וגם הצד התומך ברב הלפרין ומכחיש את השמועות, אשר לטענתם הופצו "על רקע התנכלות אישית".

גם גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, התבטא לראשונה בפרשה. במכתב המתפרסם כאן לראשונה הוא כותב: "אבקש מכל אחד שקשור בהנ"ל ("פרשה כאובה") להשקיט את הסערה ולהימנע מפירוד הלבבות".











לונדון הרב חיים הלפרין הרב אלחנן הלפרין כדתיא חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד