י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

'עוצמה לישראל' מתלוננים: הודרנו ב'משעל חם'

ב'עוצמה לישראל' טוענים: הושמטנו מסקר בו עברנו את אחוז החסימה • בן גביר: "קדימה הופיעה בסקר, למרות שקיבלה פחות קולות מאיתנו" • "הפרה בוטה של חוק הבחירות"

עו"ד איתמר בן גביר. צילום ארכיון
עו"ד איתמר בן גביר. צילום ארכיון

בתנועת הימין 'עוצמה לישראל' טוענים להדרה של הפקת התכנית 'משעל חם'. כך מדווח אתר 'אייס'.

במכתב שהועבר בשבוע שעבר לזכיינית רשת, מביע מועמד התנועה עו"ד איתמר בן-גביר פליאה על כך שבסקר שפורסם לפני כשבועיים, לא אוזכר מניין המנדטים שקיבלה הרשימה. בשל כך מאיימים ב'עוצמה' לפנות בתלונה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין ולמועצת הרשות השנייה.

"בעת הפרסום החליט מאן דהוא להשמיט מתוצאות הסקר את העובדה שרשימת 'עוצמה לישראל' קיבלה 2 מנדטים", כתב בן-גביר, מקום רביעי ברשימה. לדבריו, "בשיחתי עם עליזה אריה ארנון (מהחברה המפיקה את 'משעל חם'), היא ניסתה להסביר כי המערכת לא מפרסמת תוצאות של מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה.

"מבירור שערכתי עולה כי בנסיבות מסוימות (התלויות באחוז הצבעה) תוצאה זו דווקא כן עוברת את אחוז החסימה. יתרה מזאת, במהלך השיחה עם אריה ארנון הובהר לפתע כי במהלך הסקר פורסמה תוצאה של 'קדימה' - שקיבלה על פי הסקר פחות קולות מעוצמה לישראל".

בן-גביר ציין במכתבו, כי הוא מבין שאין צורך לפרסם כל רשימה הזוכה ב-0 מנדטים, אולם רשימתו קיבלה 2 מנדטים, והיא עשויה להיכנס לכנסת. "אין ספק שהשמטת שמה של 'עוצמה לישראל' מהווה הפרה בוטה של הוראות חוק הבחירות... לפרסם תוצאות מדויקות של סקרי בחירות ללא כל הטיה".

גורם בהפקה מסר ל'אייס' כי על פי הסקר, קיבלה רשימת 'עוצמה לישראל' מנדט אחד, שכאמור אינו נמצא בטווח אחוז החסימה.

מ'רשת' נמסר ל'אייס': "הסקרים המוצגים בתכנית 'משעל חם' נערכים על ידי מכון סקרים מקצועי ומיומן, ובכפוף להוראות ועדת הבחירות המרכזית. התוצאות המוסקות מן הסקרים, מתייחסות למפלגות הבינוניות והגדולות בלבד, והן מוצגות בזהירות ובשכלול כל הפרמטרים, ללא הפליה לטוב או לרע".
בן גביר עוצמה לישראל הדרה משעל חם אייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד