י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

התנועה להסתה • ציפי לבני: "אלה שלא משלמים מיסים"

"הבחירות הן על דמותה של המדינה - אם נמשיך לראות כאלה שמשרתים וכאלה שלא, כאלה שמשלמים מיסים וכאלה שלא" • גם פרץ במסיתים: "תאמינו ללבני - יהיה חוק שוויוני"

פרץ ולבני מבקרים במאהל
פרץ ולבני מבקרים במאהל

מסע ההסתה בעקבות האישור שהתקבל בממשלה לאפשר ל-1300 חרדים להתנדב לשירות אזרחי-לאומי - נמשך: בשעות הערב ביקרה יו"ר 'התנועה' ציפי לבני ב'מאהל הפראיירים' שהקימה מפלגתה בתל-אביב, וציפי, לבני, עמיר, פרץ ושבה והזכירה את נושא השוויון בנטל, ככל הנראה מתוך תקווה 'לגרד' מספר דו-ספרתי של מנדטים בסקרים הקרובים.

בהמשך נערך במקום טקס הדלקת נרות במעמד עמרם מצנע, מרב כהן ויואל חסון, ובשיתוף בועז נול ועידן מילר, ראשי מחאת הפראיירים ומועמדים ברשימת 'התנועה'.

"הממשלה מועלת באמון הציבור בישראל ולכן שבנו הנה. אי-אפשר לדבר על צדק חברתי, כאשר רק חלק מממשים אותו", אמרה לבני. "הבחירות האלו הן על דמותה של מדינת ישראל, ועל השאלה האם נמשיך לראות את אלו שמשרתים ואת אלו שלא. את אלו שמשלמים מיסים ואת אלו שלא. האם נראה ישראל מבודדת וסגורה או מדינה שמנהלת מו"מ מדיני.

"זו החלטה של הציבור בישראל מי יוביל את המדינה, והאם זה יהיה מי שנכנע לפוליטיקה סקטוריאלית וגורם לאי שוויון מוחלט. ככל שגורמים נוספים יצטרפו למאבק יותר טוב".

עוד בנושא:
יאיר לפיד עתר לבג"צ: נגד שירות אזרחי ל-1300 חרדים

גם המצטרף החדש, ח"כ עמיר פרץ, עלה על הגל: "ציפי לבני, בעמידתה מול הפיתוי בכניסה לממשלה בסיבוב הקודם, הוכיחה את אמינותה ואת הסיבה שבגללה אזרחי ישראל צריכים להאמין לה, שכאשר היא מתחייבת על חוק זה לשירות שיווני לכולם - היא מתכוונת לכל מילה.

"המעשה שעשתה הממשלה מצביע על כך שבנימין נתניהו פועל כדי להבטיח לעצמו את הקדנציה הבאה, ולכן המבחן שעומד בפני הציבור הוא או ציפי או ביבי".

האם אכן לבני לא תפנה למפלגות החרדיות במקרה בו תמצא עצמה עם מספר מנדטים גדול מזה שיינתן לראש הממשלה, בנימין נתניהו? קשה להאמין. כך או כך, נראה כי המילים הרבות אותן היא שופכת בימים אלו בנושא הגיוס, יחשקו אותה באופן כזה שגם בפעם השלישית היא תוכל רק להביט מרחוק על כס ראשות הממשלה - גם אם יהיו לכך סיכויים ריאליים, מה שכרגע בכל מקרה לא נראה באופק.
מאהל הפראיירים ציפי ביבי הסתה גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד