כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סקר וואלה: הפער בין הגושים מצטמצם

ממצאי סקר TNS-טלסקר עבור וואלה! מצביעים: התחזקות של מפלגות המרכז-שמאל, לצד יציבות של הליכוד-ביתנו עם 38 מנדטים והיחלשות העבודה ומרצ • התנועה של ציפי לבני ויש עתיד של יאיר לפיד - 11 כל מפלגה • קדימה עם 4 • עם שלם של חיים אמסלם ועוצמה לישראל של בן ארי - בחוץ

התנועה. מקבלת יותר
התנועה. מקבלת יותר

הפער בין גוש הימין לגוש המרכז-שמאל עומד על שישה מנדטים בלבד, כך עולה מסקר TNS, שנערך בתחילת השבוע עבור אתר וואלה!. לפי הסקר, לו היו מתקיימות הבחירות היום היה זוכה גוש הימין והחרדים ב-63 מנדטים בלבד, בעוד מפלגות המרכז, השמאל והמפלגות הערביות היו מקבלות יחד 57 מנדטים.

הליכוד, לפי הסקר, נשארת המפלגה הגדולה עם 38 מנדטים, ש"ס ממשיכה לא להמריא, אבל גם לא לרדת - ועומדת על 11 מנדטים. הבית היהודי של נפתלי בנט חוזרת למספר חד-ספרתי עם 9 מנדטים וביהדות התורה ישראל אייכלר נשאר בחוץ היות והמפלגה מקבלת רק 5.

לפי הסקר, מפלגתו של ח"כ חיים אמסלם ומפלגת עוצמה לישראל של ד"ר מיכאל בן ארי אינן עוברות את אחוז החסימה.

בגוש המרכז-שמאל ניכרת הפגיעה במפלגת העבודה, שמקבלת 17 מנדטים בלבד. התנועה של ציפי לבני, עם הרכש החדש, עמיר פרץ, מתחזקת ל-11 מנדטים. כך גם יש עתיד של יאיר לפיד שמקבל 11 .

קדימה של שאול מופז, שברוב הסקרים בקושי עוברת את אחוז החסימה, זוכה בסקר זה לעדנה עם 4 מנדטים. מרצ נפגעת גם היא מלבני-פרץ ויורדת ל-3 מנדטים.

בקרב המפלגות הערביות נרשמת יציבות: רע"ם 5, בל"ד וחד"ש עם 3 כל אחת.

הסקר נערך בקרב 500 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית היא שני מנדטים.

מי שבעיקר יכולה להיות מרוצה מהסקר הזה היא ציפי לבני. שכן, לפי הסקר הזה, חייבים להודות שההישג שלה עד כה מרשים: 11 מנדטים למפלגה שלא היתה קיימת עד לפני שבועיים. טענתה שההצטרפות שלה תגדיל את הגוש ולא תפורר אותו זוכה לחיזוק מהסקר.
סקר בחירות וואלה! הליכוד ביתנו התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד