י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האחיות נטשו את רוב המחלקות בבתי החולים

האחיות מחריפות את השביתה והשאירו רק צוות מצומצם להצלת חיים ולמתן תרופות • האוצר: החלטות כאלה יש לקבל אחרי הבחירות, במסגרת הדיונים על התקציב

בית חולים. צילום: פלאש90
בית חולים. צילום: פלאש90



האחים והאחיות בבתי החולים מחריפים השביתה, הנמשכת כבר 9 ימים - ונטשו את רוב המחלקות עד אחת בצהריים. האחיות השאירו רק צוות מצומצם להצלת חיים ולמתן תרופות. משרד האוצר יבקש מבית הדין לעבודה להוציא להן צווי מניעה.

האחים והאחיות דורשים תוספת של כח אדם למחלקות ותוספת ניכרת לשכר, כדי לגייס כח אדם איכותי. לדברי השובתים, הפערים במשא ומתן עם האוצר עצומים.

במסיבת עיתונאים בתל אביב אמרה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, כי האחיות החליטו להפסיק להיות "פראייריות". לדבריה, משרד האוצר רק רוצה "למשוך זמן" ואינו חותר לפתרון אמיתי של המשבר. היא קראה לרה"מ נתניהו להתערב.

משרדי האוצר הבריאות וקופת חולים כללית החליטו לפנות בבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צווי מניעה לשביתת האחיות. במשרד האוצר אומרים כי ההחלטה לפנות לבית הדין התקבלה בשל סירובה של הסתדרות האחיות לנהל משא ומתן אמיתי ולדון בהצעות שהעלה המשרד, וכן לנוכח הנזק ההולך ומתעצם הנגרם לציבור מן השביתה.

הממונה על התקציבים באוצר, אמר ברשת ב' כי אין זה מן הראוי שהממשלה תקבל בעת הזאת החלטות שיש בהן משום התחייבויות כספיות חדשות לטווח ארוך. לדבריו, החלטות כאלה יש לקבל אחרי הבחירות, במסגרת הדיונים על התקציב בעוד כ-4 חודשים.

גילאון חילק צמידים

גם האופוזיציה ניצלה את השביתה כדי לתקוף את הממשלה: ח"כ אילן גילאון ופעילי מרצ חילקו צמידים לבנים, וביקשו מהציבור לענוד אותם לאות הזדהות עם משבר האחיות.

גילאון אמר: "בהוראה משר הבריאות בפועל, הלא הוא ראש הממשלה נתניהו, נפתח קמפיין מתוזמן ומתוזמר היטב במטרה לשבור את האחיות. מול המערכה הצינית נגד העובדות המסורות - אנחנו מבקשים מהציבור לענוד צמידים לבנים לאות הזדהות עם מאבק האחיות".

תומר רזניק, יו"ר צעירי מרצ: "נבקש מהציבור להזדהות עם מה שעובר על האחיות, הן מטפלות בכולנו אבל הממשלה לא מטפלת בהן".
אחיות בית חולים שביתה משרד האוצר קופת חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד