י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תבעו 200 מיליון ש"ח מזוגלובק ויצאו "נקניקים"

התובעים טענו: שרוולי הנקניקיות של זוגלובק עשויים מעורות של חזירים • בית המשפט קבע: הבקשה הוגשה בחופזה, באופן רשלני, ו"התבססה על תדפיס כתבת אינטרנט"

נקניקים. צילום: פלאש 90
נקניקים. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש90

בבית המשפט המחוזי בירושלים נדחתה בסוף השבוע תביעה ייצוגית בגובה 200 מיליון שקל נגד חברת זוגלובק, בטענה כי שרוולי הנקניקיות שנמכרו בחנויות על ידי החברה עשויים במרבית המקרים מעורות של חזירים ושאר מיני טריפות, ובכך למעשה גורמת החברה לשומרי כשרות ולמוסלמים לאכול טריפה.

ביום חמישי, ה-6 בדצמבר, אישר בית המשפט הסתלקותם של התובעים מתביעתם, תוך ציון העובדה כי מדובר בבקשה שהוגשה בחופזה, באופן רשלני, וללא תשתית עובדתית או ראייתית מינימאלית.

"הבקשה התבססה על תדפיס כתבת אינטרנט", נכתב בהחלטה, "מבלי שנעשה כל ניסיון לבדוק את אמיתות הטענה".

מדובר בתביעה ייצוגית אותה הגישו שחר לוי וסלאימה מאלק, יהודי ומוסלמי, שהתבססו על דבריו של הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של העיר צפת, שטען כי שרוולי הנקניקיות שנמכרות עשויים במרבית המקרים מעורות של חזירים וטריפות. הרב אליהו לא ציין את שמה של חברת זוגלובק. לוי ומאלק תבעו פיצוי בגין פגיעה באוטונומיה בסך 100 שקלים לכל אחד, ובסך 200 מיליון שקל לכל חברי הקבוצה.

חברת זוגלובק הגישה את תשובתה לבקשה וטענה, כי היא אינה אלא גיבוב של טענות חסרות בסיס
עובדתי, "אשר לא קדמה להעלאתן כל בדיקה רצינית לאימותן, ואף לא הובאה כל ראיה להוכחתן. החברה הוסיפה וטענה כי כל מוצרי המזון המיוצרים על ידה נמצאים תחת פיקוח הרבנות הראשית לישראל, הגוף המוסמך בענייני כשרות, ובידה אישורים מן הרבנות המורים כי מוצריה, לרבות השרוולים המשמשים בייצור הנקניקים והנקניקיות - הם כשרים".

אגב, התביעה הוגשה במקורה גם נגד המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל, אולם בעקבות תשובת המדינה, בה נטען, בין היתר, להעדר סמכות עניינית של בית משפט זה, הסכימו המבקשים למחיקת משיבים אלה.

בהחלטתה הסופית לאפשר את סילוק התובעים מתביעה זו כתבה השופטת, גילה כנפי שטייניץ: "רק לפנים משורת הדין, אינני מטילה על המבקשים הוצאות לטובת המדינה בשל אופן התנהלותם והארכת ההליכים שלא לצורך".
זוגלובק בית משפט תביעה הרב שמואל אליהו נקניקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד