י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"נ קרליץ: מי אמר שמותר לבצע ניתוח קיצור קיבה?

הניתוח להצרת קיבה הפך פופולרי בקרב הסובלים מעודף שומן • הגר"נ קרליץ: "יש איסור חבלה של אדם בעצמו, אלא שלצורך סכנה הותר הדבר. אבל לצורך הורדת משקל?"

צילום אילוסטרציה. למצולם  אין קשר לידיעה
צילום אילוסטרציה. למצולם אין קשר לידיעה

שאלה שהונחה לפתחו של הגר"נ קרליץ והתשובה שהשיב - מחוללים בימים אלו סערה של ממש. מדובר בניתוח קיצור קיבה, במהלכו כורתים למנותח חלק מן הקיבה, צעד הגורם לירידה משמעותית בכמות האוכל שהגוף יכול לעכל. ניתוח זה בעיקרו, נועד לחולים הסובלים ממכלול בעיות, שהניתוח עבורם הוא מציל חיים.

אלא שבשנים האחרונות, הפך הניתוח יותר ויותר לפופולרי בקרב האוכלוסייה הסובלת מעודף שומן, ולגבי אלו, חלוקים הרופאים בשקלול הנזק מול התועלת.

בימים האחרונים עלה צעיר 'בעל מידות ומשקל', שעמד לפני ניתוח הצרת קיבה, אל ביתו של הגר"נ קרליץ, ושטח לפניו את השאלה הבאה: "מכיוון שהניתוח גורם להפרעה סדירה במערכת האכילה, האם ראוי להימנע מלעשות את הניתוח, כדי שלא תיווצר בעיה באכילת מצה בליל הסדר".

הגר"נ הפתיע את השואל והשיב לו: "אינני יודע אם בכלל מותר לעשות את הניתוח, כיון שבתורה יש איסור חבלה של אדם בעצמו, אלא שלצורך סכנה הותר הדבר. אך לצורך הורדת משקל, שישנן דרכים אחרות לכך - מי אמר שהדבר מותר?"

בתום הדיון, לא רצה הגר"נ לאסור את ביצוע הניתוח באופן החלטי, כיוון שלא שמע את עמדת הרופאים בעניין.

"תלמד להתגבר על תאוות האכילה", הציע לו הגר"נ חלופה הולמת...
הגר''נ קרליץ קיבה רפואה חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד