כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סערה ברשת • סטודנט הורחק כי "סירב לחבוש כיפה"

סטודנט תקף את 'בר אילן' בפייסבוק: מרצה הרחיק סטודנט רק כי סירב לחבוש כיפה בשיעור תלמוד • האוניברסיטה: לפי התקנון חובה כיסוי ראש • תגובות ברשת: כפייה דתית

סטודנטים דתיים באוניברסיטה. צילום: פלאש90
סטודנטים דתיים באוניברסיטה. צילום: פלאש90

"איך יתכן שמרצה מרחיק סטודנט מהכיתה רק כי הוא לא רוצה לחבוש כיפה והאוניברסיטה מגבה אותו?" - כתב בתחילת השבוע סטודנט בפייסבוק נגד אוניברסיטת בר-אילן ועורר סערה ברשת החברתית, הזוכה לתגובות רבות.

זוהר, אחד הגולשים, פרסם את הפרשה על דף האוניברסיטה וגולל את הסיפור כפי שהתרחש בקורס לימודי יסוד (תלמוד - י.א.) שנמסר על ידי ד"ר חיים טלבי. "המרצה הודיע בתחילת הקורס שמי שבקורס שלו מחויב בחבישת כיפה, משום שהוא 'חתם על זה' בתקנון האוניברסיטה.

"סטודנט אחד התנגד. המרצה הפנה אותו למזכירות הפקולטה. בשיעור שאחרי הוא הגיע וביקש לשוחח על כך עם המרצה לאחר השיעור ונתקל בסירוב. המרצה ביקש ממנו לשים כיפה או לצאת מהכיתה. קם ויצא", כותב זוהר ומוסיף: "אם היו לי יותר אפשרויות לקורס אחר בשעות שמסתדרות עם הלימודים והעבודה שלי, הייתי עושה זאת. מה גם שהקורס עצמו די מעניין.

"אז בינתיים אני יושב בכיתה של בוגרי בתי ספר כלליים, שם כיפה וסותם את הפה. כדאי מהר לבדוק עם המרצה על הסוגיה ולבטל את החובה הזו, שהרי ברור שלא מתיישבת עם השקפותיהם של מרבית הסטודנטים החילוניים בבר אילן".

אנשי האוניברסיטה הגיבו מיד: "על פי התקנון חלה חובת כיסוי ראש בשיעורי יסוד. לא כל המרצים מקפידים על כך, אבל מי שעושה זאת, פועל ללא דופי. סעיף זה מופיע בטופס הצהרת הסטודנט שעליו חותם כל מי שנרשם לאוניברסיטה. החתימה על הטופס מהווה שלב הכרחי בתהליך ההרשמה, כך שכל סטודנט אמור להכיר אותו".

אלא שהתגובה הסעירה חלק מהגולשים אף יותר וברשת החברתית נפתח דיון שרובו עסק ב"כפייה דתית".

"כיצד גוף ציבורי הנתמך/מתוקצב על-ידי המדינה מעלה על דעתו להחיל כללים כופים", כתב גולש. "במקרה דנן - כפייה דתית, על קהל לקוחותיו?! אלמלא תמיכת המדינה לא הייתם מתקיימים. זכותו של כל אזרח ואזרח לחיות את חייו על-פי חופש מצפונו, חופש דתו, או חופש מדתו, ואין לאף גורם, כל שכן - גורם ציבורי הנתמך בכספינו שלנו, זכות להכתיב למי מאתנו את אורח חיינו. בושה וחרפה!!!".

גולש אחר כתב: "מזל שלא למדתי בבר אילן".

מה דעתכם? טקבקו.,
בר אילן כיפה פייסבוק אוניברסיטה תלמוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד