כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עוה"ד של לבין התפטרו • השופטת סירבה לדחות המשפט

עוה"ד החדשים של מודחי 'יתד' לשופטת: קיבלנו התיק רק אתמול, מבקשים דחייה של 90 יום • השופטת: יינתן פסק זמן של עשרה ימים להצגת ייפוי כוח • בפנים: הפרוטוקול

מובס. יעקב לבין
מובס. יעקב לבין



הקרב על 'יתד נאמן': בדיון שהתקיים הבוקר בבית משפט המחוזי בתל-אביב בפני השופטת רות רונן, התברר כי עו"ד יהושע חורש ובועז וילנסקי - עורכי הדין של חברי ההנהלה הישנה שהודחה מהעיתון, ובראשם יעקב לבין - הודיעו על התפטרותם מהייצוג בתיק, ובמקומם מונו עו"ד שפט הטוען כי הוא מייצג את עמותת יתדות ת.ש.מ.ו. ועו"ד גורגי הטוען כי הוא מייצג את חברת יתדות ת.ש.מ.ו. הוצאה לאור בע"מ.

במהלך הדיון הודיעו עורכי הדין החדשים, כי התיק הועבר לידם רק אתמול וכי הם מבקשים דחייה של כ-90 יום, כדי ללמוד את החומר המשפטי. השופטת סרבה לבקשה ונתנה פסק זמן של כעשרה ימים להצגת ייפוי כוח וכ-30 יום בלבד לדיון נוסף בעניין.

לפי החלטת ביניים קודמת של בית המשפט, העיתון נותר בידי ההנהלה החדשה.

נושא נוסף שעלה לדיון בבית המשפט היה היפוי כוח שבידי עורכי הדין של ההנהלה הישנה. מי שעומד בפועל בחזית התביעה הוא יעקב לבין, מנכ"ל העיתון לשעבר. עורכי הדין של ההנהלה החדשה טענו נגדו כי אין בידיו ייפוי כוח לתבוע שליטה על העיתון, מאחר והחברה שניהלה אותו הייתה בבעלות עמותת יתדות ת.ש.מ.ו והוא אינו מוסמך לתבוע בשמה, וכי לבין עבד בעיתון כשכיר של העמותה. משכך כל תביעה על בעלות בעיתון צריכה להגיע מבעליה הישנים של העיתון, דהיינו חברי העמותה,

חברי העמותה התומכים בהנהלה הישנה הם הרבנים צבי פרידמן וברוך שמואל דויטש, שיצטרכו בימים הקרובים להחליט האם הם מעניקים ייפוי כוח לתביעה מחודשת בערכאות נגד גדולי ישראל.

השופטת החליטה, כי על ההנהלה הישנה להמציא לידיה ייפוי כוח תקף תוך 10 ימים מהיום, וב-10 לינואר יקבע דיון נוסף בו יעלו שני הצדדים את טענותיהם. ובמסגרתו ידונו גם בנושא הבעלות על העמותה ומי מוסמך לתבוע בשמה.

סאגת ההפיכה ב'יתד נאמן' החלה לפני חצי שנה, אז הופיע במשרדי העיתון איש העסקים שמעון גליק והודיע לעורך הראשי נתי גרוסמן כי לפי המסמכים שבידיו - הוא מנהל החדש של העיתון, וכי הוא מפוטר מרגע זה ואילך, בהוראת גדולי ישראל. בהמשך הצטרף אל גרוסמן גם יעקב לבין, מי שכיהן עד אז כמנכ"ל העיתון.

בית המשפט דחה אז בקשה לצו מניעה שהגישו השניים, וניתנה הוראת ביינים על ידי השופטת עינת רון, לפיה המצב הקיים ימשיך וכי שמעון גליק מחזיק בידיו מסמכים המאשררים את היותו הבעלים של העיתון.

העורך והמנכ"ל המפוטרים לא הרימו ידיים ופתחו עיתון חדש - 'הפלס', כמו גם את מפלגת 'נצח'.

למרות שדברי השופטת היו מאוד חדים וברורים ולכל היה ברור לאן נוטה דעתה, שני המודחים אינם מרימים ידיים וממשיכים במאבקם המשפטי.

פרוטוקל הדיון וההחלטה









יתד נאמן יעקב לבין שמעון גליק בית משפט עורכי דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד