י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אושר בצו: יחידות סיוע יוקמו בבתי הדין הרבניים

יחידות הסיוע שיוקמו יסייעו בפתרון סכסוכים בדרכי שלום באמצעות גישור, כמו גם בהסדרי ראייה, הגירה וחוות דעת של מומחים • בכל הרכב בבית הדין יועסק גם עובד סוציאלי

בית דין. צילום ארכיון
בית דין. צילום ארכיון

ועדת החוקה אישרה היום (ג) את צו בתי דין דתיים - הקמת יחידות סיוע.

הצו יאפשר הפעלת יחידות סיוע בבתי הדין הרבניים, בדומה ליחידות הסיוע הפועלות ליד בתי המשפט לענייני משפחה, והתורמות רבות לפתרון סכסוכים בין הצדדים בדרכי שלום ובהסכמה. בנוסף, היחידות מעניקות סיוע לשופטים.

בחודש מאי אשתקד, אישרה מליאת הכנסת תיקון לחוק בתי הדין הרבניים. התיקון לחוק הסמיך את שר המשפטים להפעיל יחידות סיוע בבתי הדין הרבניים. בצו שאושר היום קובע השר, כי בשלב ראשון, יוקמו יחידות סיוע בבתי הדין הרבניים האזוריים בערים, באר-שבע, אשדוד, אשקלון, ירושלים, חיפה, טבריה-צפת ורחובות. בשלב הבא, יוקמו יחידות סיוע גם בערים נתניה ופתח-תקווה.

הצו קובע כי בכל בית דין יפעלו יחידות סיוע אשר יופקדו לטפל במקרי חירום, יישוב סכסוך בדרך של טיפול או ייעוץ משפחתי או גישור, הסכמים בעניין משמורת ילדים והבטחת קשר בין ילד להורהו, הסדרי הגירה ויציאת קטין מהארץ, אלימות במשפחה, ייעוץ לגבי תסקיר של עובד סוציאלי לעניין סדרי דין או חוות דעת של מומחה ומינוי מומחה בידי בית הדין.

עוד קובע הצו, כי על יד כל הרכב בבית הדין, יועסק עובד סוציאלי, וכן פסיכולוג ופסיכיאטר אחד בכל יחידת סיוע.

כאמור, הועדה אישרה את הצו פה אחד.
בתי דין רבניים סיוע סוציאלי צו שר המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד