י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מחריף המאבק על 'הליגמן' • "איך עולה מחשבה להרוס?"

פסיקת בית המשפט להשיב את 'הליגמן' לידי היורשים החילונים, מחוללת סערה רבתי • הגר"י אדלשטיין: "תפילתי שמקום זה ימשיך לשגשג ולפרוח" • בפנים: המכתבים

בית הכנסת 'הליגמן'. צילום: אלי קובין
בית הכנסת 'הליגמן'. צילום: אלי קובין

המאבק נגד פסיקת בית המשפט - לפנות את בית הכנסת 'הליגמן' בבני ברק, נמשך: בשבוע האחרון העניקו השופטים ארכה נוספת למתפללי בית הכנסת, כדי שיוכלו לערער על ההחלטה להשיב את החזקה המלאה ליורשיו של בני המשפחה.

הפסיקה האחרונה בבית המשפט הייתה נגד רב בית הכנסת, הגאון רבי אברהם ישעיהו קרליץ, ועמותת בית הכנסת, שטענו כי מדובר במבנה שהוקדש לבית-כנסת ואין להפקיעו - למרות רצונם של בני המשפחה שירשו את השטח.

מתפללי בית הכנסת מקבלים בימים האחרונים חיזוק למאבק על השליטה בבית הכנסת: הגר"י אדלשטיין, רבה של רמת השרון, הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים, הרב יהודה קנר, רב בקרית ספר וסא"ל הרב אהרון יצחק לפידות, בעבר רב חיל המודיעין ורב פיקוד דרום שיגרו מכתבים מיוחדים בנושא.

המשותף לכל הכותבים הוא שכל אחד מהם פסע בשלבים שונים בחייו במשעולי בית הכנסת.

תחילה למכתבו של הגר"י אדלשטיין: "הנני להביע מרחשי ורגשות לבי אודות המקום הנפלא בית הכנסת זכרון מרדכי הליגמן, בו היה לימודי בישיבת פוניבז' שמשכנה היה בבית כנסת זה. מאז ועד היום ברוך ה' קול התורה והתפילה הוא פנינת חמד בעיר בני ברק שגורם לקידוש שם שמיים במרכז העיר. תפילתי וברכתי שמקום זה יוסיף לשגשג ולפרוח ולקדש שם שמיים".

הרב אליהו שלזינגר ציין במכתבו כי שמחת 'בר המצוה' שחגגו לו הייתה בבית הכנסת, "גם אבי ז"ל היה מהמתפללים הקבועים ומראשי הקהל", כותב הרב. "תשמרנה ידכם לשמור ולשמר מקום מקדש מעט זה שחשוב לא רק לתושבי בני ברק אל גם לתושבי ארץ הקודש כולה".

סא"ל הרב אהרון יצחק לפידות כתב: "מאז השמועה על האפשרות שבית הכנסת הליגמן ייהרס חס וחלילה, וממילא יפסק מהמקום קול הלימוד וקול התפילה, עוברות במוחי ובמחשבותיי הרהורים קשים. במשך שנים רבות ראיתי את התייחסות החיילים ביחס של כבוד ויראה לכל מקום תפילה אפילו הארעי ביותר".

"איך בכלל עולה מחשבה כזו בלבם של יהודים מזרע ישראל? הריני מתחנן ומבקש שתעשה כל אשר בידך להסיר את רוע הגזירה".









הליגמן מכתבים גדולי ישראל בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד