ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

המתקפה הליטאית נגד ההחלטה: "לשלוח יד בפח השמן הטהור" - ל"ל

המתקפה הליטאית נגד ההחלטה: "לשלוח יד בפח השמן הטהור" - ל"ל

ההחלטה לגייס 1,300 חרדים לשירות האזרחי במקום לשירות הצבאי עוררה סערה תקשורתית לאחר שרבים תקפו אותה וטענו כי על הציבור החרדי צריך להתגייס לשורותיו של צה"ל ללא אף מנוס.

בביטאון הליטאי, 'יתד נאמן' יצאו למתקפה מכיוון ההפוך.

הבוקר (ג') הקדיש העיתון את החלק העליון בעמוד הראשון וחלק נכבד בעמוד השני לכתבה שעסקה בנושא גיוס החרדים לשירות האזרחי. גם בעיתון שיצא ביום שני הובאו דבריו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל והגראי"ל שטיינמן נגד השירות האזרחי.

דבריו של הגרי"ש שפורסמו בעיתון הם מר"ח טבת בשנה שעברה, "יש למחות ולהזהיר מפני כל מגמות מבחוץ לשלוח יד בפח השמן הטהור שמייצגים 'מסגרות מיוחדות לחרדים' שיהיו תחת שליטתם המלאה ועל פי רוחם וככל זה כל מינ מסגרות ומסלולים של שירות לאומי אזרחי וצבאי שתכליתן ליצור מקומות מיוחדים שמגבשים קיבוץ של חרדים הכפוף לפורקי עול לשליטתם ולתרבותם".

בעיתון צוטטו דבריו של הגראי"ל, "יש לעמוד על נפשינו ולהיזהר מפנ כל הניסיונות והפיתויים החדשים מצד ראשי השלטון הפוגעים ביסודות היהדות. שכל מטרתם ליצור סחף מסוכן של תלמידים מחוץ להיכלה של תורה, ועל כן יש להתריע שלא יתפתו כלל וכלל ללכת לשירותים אלו הנוגדים את כל מהותו של בן ישיבה.

"שכל ייעודו הוא אך ורק שבתי בבית ה' כל ימי חיי, לדבוק בתורה ובמנחילי דרכה".

בעיתון, הבוקר, ניתנה כותרת נוספת: "סערה תקשורתית בעקבות הוראתם הנחרצת של מרנן גדולי ישראל נגד השירות האזרחי". בעמוד השני כבר הוקדשה כתבה מלאה בנושא בה חזר העיתון על הדברים שהובאו יום קודם לכן.
יתד נאמן שירות לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד