י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שנה חלפה • יום הולדת שמח: "ב-50 זה כבר עולם אחר"

לפני שנה חגגה ש"ס את יום הולדתו ה-49 של אלי ישי בחדר הסיעה בכנסת • אטיאס הבריז, הח"כים איחלו "שימשיך להנהיג" - ורק משולם נהרי ניבא ולא ידע מה ניבא • צפו

חוגגים בש"ס
חוגגים בש"ס



שנה חלפה מאז חגגה סיעת ש"ס את יום הולדתו ה-49 של שר הפנים, אלי ישי. היה זה באחד מימי חג החנוכה, בר"ח טבת: הש"סניקים התכנסו בחדר הישיבות של הסיעה בכנסת, וחגגו על ממתקים ושתיה קלה.

בימים ההם עדיין ישב אלי בראש השולחן, כשלצידו יו"ר הסיעה ח"כ אברהם מיכאלי.

אילו הייתה נערכת המסיבה בימים אלו, אין ספק שלצידו של השר ישי היה יושב מנהיג תנועת ש"ס השב מן הגולה בת 12 השנים - אריה דרעי.



אבל באותם הימים בקושי העזו עיתונאים להזכיר את שמו ליד אוזנו של ישי, מחשש פן תופסק מיד השיחה הקולחת. היה זה עוד בטרם החל ישי לדבר על ההזמנה הלבבית של ש"ס לדרעי "לשוב הביתה". אז, לפני שנה, היה מדובר בטאבו, משהו שלא מזכירים ליד ישי.

הייתה זו מסיבת יום הולדת שגרתית ליו"ר תנועה. איש כמעט לא שם את ליבו לכך ששר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לא הגיע. מדוע? "נבצר ממנו".

במבט לאחור, מי יודע, אולי כבר אז החלה להתבשל במוחו של אטיאס, יחד עם "אנשי ביתו של הרב", ההבנה כי חובה להחזיר את אריה הביתה. אריה, מצידו, כבר שב והצהיר אז בכלי התקשורת כי החליט לשוב אל החיים הפוליטיים.

גם אייכלר בא

"קודם כל חנוכה שמח, וחודש טוב לכולם", פתח ח"כ מיכאלי את החגיגה.

"יין, יין", נשמעו הקולות, ואלי מיהר לפתוח בקבוק ולחלק כוסיות 'לחיים'. השמחה שרתה על פניו, וחובה להודות כי כיום ניתן רק להתגעגע אל המבט הקורן מאושר. המבט ההוא, של יום ההולדת.

"שיזכה להגדיל תורה ולהאדירה", בירך ח"כ דוד אזולאי את ה'בוס' דאז. "ברוך ה' שזכיתי שרבי אליהו ישי יהיה העוזר שלי, שבע שנים. היום הוא נהפך להיות ראש התנועה, אני מאחל לו שימשיך להנהיג את תנועת ש"ס לאורך ימים ושנות חיים, בגאון ובעוז".

במבט לאחור, ברכתו לא התקיימה, אבל זהו רצון ה' ורצון הגר"ע יוסף. "שמורנו ורבינו מרן עטרת ראשנו יאריך ימים על ממלכתו בבריאות איתנה, ונזכה כולנו בעזרת ה', כשהמטרה היא משותפת: להרים קרנה של התורה ועם ישראל", אמר גם ח"כ ניסים זאב.

"לחיים, לחיים", נשמעו הקולות.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ ישראל איכלר, שהגיע אף הוא לברך את אלי ישי, התיישב לצידו, בראש השולחן, כשהוא מצטרף לברכות. אין זה סוד כי מאז קיבל אייכלר את תפקיד היו"ר התהדקו באופן משמעותי הקשרים בין הסיעה הגדולה ש"ס לבין הסיעה האחות הקטנה יהדות התורה.

שלומי לוי, העוזר המסור, נכנס ובידו הטלפון הסלולארי של אלי. "כבוד ראש הממשלה", אמר, והנוכחים בחדר השתתקו באחת. קולו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשמע ברקע.

"אמן, אמן, תודה רבה לך", מלמל השר ישי. "אני אמסור, תודה רבה לך", הוסיף מן הסתם על בקשת נתניהו למסור איחולים גם לציפי, הרעייה שבבית.

הצלע החמישית

"אה, פרח פה", קרא אי-מי, והחברים מיהרו להפנות אל ראשם לעבר הפתח, שם עמדה פרח לרנר, האחראית על הקשר עם המפלגות החרדיות בלשכת ראש הממשלה. שיזמה את הברכות והאיחולים.

"פרח היא הצלע החמישית של ש"ס בלשכה", אמר ח"כ יצחק ועקנין.

בימים ההם יכולת לאחל 'מזל טוב' ליו"ר ש"ס, בלי לחשוש שמא יו"ר שני (או שלישי) יקנא או יכעס. מאז ועד היום השתנתה התמונה. אם רק יאחל נתניהו לישי מזל טוב השנה, יעורר עליו מיד את חשדו של הצד השני. אין זה סוד כי מקורבי נתניהו ניסו לעשות כל שביכולתם כדי למנוע את שוב של דרעי, כפי שפעלו למנוע את בחירת נפתלי בנט ליו"ר 'הבית היהודי'.

לעיתים דומה כי בלשכת נתניהו עדיין לא הפנימו כי בש"ס חל מהפך. לפני מספר ימים דאגו לקבוע פגישה בין נתניהו לישי. עד כה לא דאגו לפגישה מקבילה בינו לבין דרעי, ולא בשל חוסר רצונו של האחרון להיענות לפגישה שכזו. יש אומרים, שעל כך הם עוד עלולים לשלם במחיר של אובדן השלטון.

אבל המרתקים ביותר היו דבריו של השר משולם נהרי, שסיים את שרשרת המברכים. גם הוא, כמו קודמיו, דיבר על המשך העשייה, המשך ההובלה של התנועה, אבל משפט אחד בדבריו מרצד מאז במוחי.

"49 זה שנה לפני גיל 50", אמר. "זהו הגיל בו מתחילים את השלב השני של החיים. ב-50 זה כבר עולם אחר לגמרי".

ניבא, ולא ידע מה ניבא.
ש''ס אלי ישי יום הולדת אריה דרעי הגר''ע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד