ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

גאב"ד 'העדה' והגר"ש וואזנר במכתב תמיכה בשמידל

גאב"ד ה'עדה החרדית' הגרי"ט וייס והגר"ש וואזנר מפרסמים מכתב מחאה נגד מעצר הגר"ד שמידל • האגודה למניעת חילול קברים: "הבעייה היא חילול קברים על ידי 'אתרא קדישא'

הגר"ש וואזנר והגרי"ט וייס. צילום: יעקב כהן
הגר"ש וואזנר והגרי"ט וייס. צילום: יעקב כהן



פרסום ראשון: העימות סביב ארגון 'אתרא קדישא' נמשך בעוצמה רבה.

יומיים אחרי שהתברר כי אנשי הארגון זייפו את חתימות הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ, מפרסמים גאב"ד 'העדה', הגרי"ט וייס והגר"ש וואזנר מכתב תמיכה בארגון, שהפעם כנראה אינו מזויף.

נוסח המכתב מתפרסם הערב (ג') ב'בחדרי חרדים' לראשונה:

"חרדה וזלעפה אחזתנו מן הפגיעה הנוראה בכבוד תורתו של הגאון הגדול רבי דוד מיכאל שמידל שליט"א העומד בראש מערכות ישראל להצלת קברי ישראל מחילולם, כאשר בהגיעו למחות על חילול הקברים בעיר באר שבע אסרוהו בכבלי ברזל והשליכוהו למאסר כאחד הפושעים, הוסיפו חטא על פשע ועינו את נפשו בביזוי והשפלה באופן מבהיל ה"י.

"כל זאת בנוסף למסע הדיכוי והרדיפות נגד מגיני הקברים, במטרה להשתיק את הקול קול יעקב, קול מחאתה של היהדות החרדית נגד חילולי הקברים ברחבי ארה"ק במכות ומאסרים בעינויים ועלילות שוא,שהיא המשך המלחמה התמידית באמונה הצרופה בהשארת הנפש ותחיית המתים, ר"ל.

"בלב כואב הננו מוחים נמרצות על הפגיעה בכבוד התורה של גדול בישראל הגאון הצדיק שליט"א, ונגד העזות והחוצפה של זרועות השלטון, שאין לו אח ורע גם לא אצל גויי הארצות הנוהגים בכבוד ובדרך ארץ כלפי רבנים, וכמתוקנים שבהם אינם. אוי לנו שאנשים מזרע ישראל ירדו לדיוטה תחתונה שכזו, כגרועים שבאומות, אוי להם לבריות מעלבונה של תורה.

"והננו קוראים בזה לאחב"י החרדים לדבר ה' די בכל אתר ואתר, לא לעמוד מנגד ולהרעיש עולם ומלואו נגד פשע נורא זה".

על המכתב גם חתומים, האדמו"ר מפשעווארסק, הגר"מ קוטלר, ראש ישיבת לייקוד, הגר"מ שכטר ועוד.

האגודה למניעת חילול הקברים מסרה בתגובה למכתב ל'בחדרי חרדים': ”גם אנחנו מצטרפים למחאה על מעצרו של הרב שמידל ומצרים על כך שמעצרו למשך שעתיים על דחיפת שוטרת הסיט את הבעייה האמיתית, והיא חילול הקברים הסיטונאי בנשר ע”י אתרא קדישא”.

המכתב:



אתרא קדישא הגריט וייס העדה החרדית האגודה למניעת חילולי קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד