י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עוד ח"כ מהליכוד-ביתנו קוראת להתנתק מהחרדים: "למנוע את הסחטנות"

אחרי התבטאויות הח"כים אלקין וחוטובלי נגד שותפות עם חרדים, דורשת גם מזכ"ל ישראל ביתנו, ח"כ פאינה קירנשבאום, לפרק את הברית • "השאיפה היא להקים קואליציה מהליכוד-ביתנו ומפלגות מגוש המרכז-שמאל. כך לא נתמודד עם הסחטנות של מפלגות קטנות והמפלגות החרדיות"

ומה הם חושבים? נתניהו וליברמן. צילום: פלאש90
ומה הם חושבים? נתניהו וליברמן. צילום: פלאש90

נמשכות ההתבטאויות מצד חברי-כנסת של הליכוד-ביתנו, לפיהן הקואליציה הבאה עשויה שלא לכלול בתוכה את המפלגות החרדיות: אחרי ההכרזות של חברי הכנסת הדתיים של הליכוד, זאב אלקין וציפי חוטובלי, על האפשרות להתנתק מהמפלגות החרדיות - הגיע אתמול (ג') תורה של חברת הכנסת פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו להתבטא בנושא.

לפי דיווח של זאב קם בעיתון 'מעריב' ו'מקור ראשון', ח"כ קירשנבאום הסבירה כי השאיפה היא להקים לאחר הבחירות קואליציה שתורכב מהליכוד-ביתנו וממפלגות מגוש המרכז-שמאל.

קירשנבאום - המשמשת גם כמזכ"לית ישראל ביתנו ונחשבת למקורבת ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן - דיברה בפאנל פוליטי במכללת שנקר, ואמרה שמדובר בצעד שנועד למנוע את הסחטנות הקבועה מצד המפלגות הקטנות והמפלגות החרדיות.

מזכ"לית ישראל ביתנו הסבירה למשתתפים, כי מטרה נוספת של קואליציה כזו היא להצליח להעביר גם את הצעת החוק לשינוי שיטת הממשל, מה שהממשלה היוצאת לא הצליחה לעשות.

"אם ניצור גושים, גוש שמאל וגוש ימין, אולי אז לא נהיה תלויים במפלגות הקטנות ובמפלגות החרדיות, הסבירה. "אז ניתן יהיה להביא לפתרון גדול. לא נצטרך להתמודד עם הסחטנות של אותן מפלגות, ואז בהחלט נביא לשינוי שיהיה טוב יותר למדינת ישראל". קירשנבאום הוסיפה, כי צעד כזה הוא הדבר הכי נכון עבור המדינה.

הדברים של ח"כ קירשנבאום מצטרפים לדברים דומים שאמרו חברי הכנסת ציפי חוטובלי וזאב אלקין מהליכוד. חוטובלי אמרה בשיחה עם תלמידי תיכון מנס-ציונה ש"לא להעניק כוח לש"ס", כדי לאפשר לליכוד להקים קואליציה ללא המפלגות החרדיות. "איך נגיע לזה שמפלגת השלטון תוכל ליישם את קידום השוויון בנטל - יש רק דרך אחת: אל תתנו כוח לש"ס. כל פעם שהשותפות הקואליציונית כוללת מפלגות חרדיות, בסופו של יום זה פוגע", אמרה.

גם יו"ר הקואליציה, ח"כ אלקין, אמר לפני כשבועיים - כפי שנחשף באתר 'בחדרי חרדים' - כי קואליציה ללא חרדים בהחלט אפשרית. "הסיכויים להקמת ממשלה ציונית בראשות נתניהו ללא המפלגות החרדיות אינם קלושים", אמר אלקין בפאנל במכון הרטמן.

אלקין אמר אז: "אולי פה אני אפתיע. אני חושב שהסיכויים לא קלושים לממשלה מהסוג הזה, לא רק בגלל הנחיצות אלא בגלל שהמפלגות החרדיות במערכת הבחירות הזו הולכות באופן מוצהר לא כחלק מגוש הימין. הפעם אין דבר כזה גוש הימין כי העמדה המוצהרת של המפלגות החרדיות היא שהן ילכו עם מי שיפתור להן את הבעיה של השרות (הצבאי) כאשר הנחת העבודה היא שדווקא השמאל יודע לפתור את הבעיה הזו ביעילות יותר גדולה.

"היות שהמפלגות החרדיות הולכות מראש בהנחה שהן לא חייבות כלום לאף אחד", הכריז אלקין, "אז גם הליכוד לא חייב שום דבר למפלגות החרדיות".

אלקין ציין גם שהיכולת של הימין להיענות לדרישות בנושא שירות תלמידי הישיבות קטנה משל השמאל. לדבריו, השילוב של שני הגורמים "יכול להוביל את המפלגות החרדיות אל מחוץ לקואליציה, גם כשהן ירצו להיכנס. תהיה פה דינמיקה שהן לא יוכלו לוותר על תנאי סף שלא נוכל לעמוד בהן. אני לא יודע להגיד אם זה תסריט הכרחי אבל זה בהחלט אפשרי".

לדבריו מה שמקשה על מימוש התסריט הזה הן ההצהרות של גורמים בעבודה ושל התנועה בראשות ציפי לבני שלא ישבו עם נתניהו. "אני לא בטוח שתתכן קואליציה ללא חרדים בנתונים האלה. אבל אם תתכן, אני לא אתפלא אם זה יתרחש".
הליכוד ביתנו חרדים בחירות פאינה קירשנבאום קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד