כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מדוע נזף ה'אהבת ישראל' זצ"ל בבנו ה'אמרי חיים'? • מאלף

האדמו"ר מנדבורנא ביקר אצל האדמו"ר מויז'ניץ להזמינו לשמחת 'בר מצוה' • על מה שוחחו האדמורי"ם? • ועל מה נזף ה'אהבת ישראל' זצ"ל בבנו ה'אמרי חיים'?

האדמו"ר מנדבורנא ירושלים. צילום ארכיון
האדמו"ר מנדבורנא ירושלים. צילום ארכיון

האדמו"ר מנדבורנה-ירושלים ביקר אתמול בביתו של האדמו"ר מויז'ניץ בבני-ברק, כדי לקבל את ברכתו לרגל שמחת הבר-מצווה לבן זקוניו.

בין האדמו"רים התפתחה שיחה מעניינת. תחילה, שוחחו על שמותיהם של גדולי עולם, שעל שמם נקרא חתן הבר-מצווה. כמו-כן שוחחו על יומא דהילולא של בעל ה'באר מים חיים' זצ"ל שחל אתמול.

האדמו"ר מויז'ניץ סיפר בערגה: "הייתי שם (בציון של ה'באר מים חיים' בבית העלמין העתיק בצפת) פעמים אחדות, ומאוד אהבתי לשורר שם ישמחו במלכותך שומרי שבת וקוראי עונג. היום אי-אפשר להיכנס אל המערה מפני הדוחק ומפני האבנים הגדולות שהצטברו שם. לכן אני עומד בחוץ כשאני שם".

לאחר מכן, סיפר האדמו"ר מנדבורנה אנקדוטה מופלאה: "היה זה בשנת תרצ"ה, בעת ביקור זקני, האדמו"ר מנדבורנה זצ"ל בארץ-הקודש, כאשר התפלל אז בירושלים בחג השבועות בכותל המערבי, יחד עם האחים הקדושים מויז'ניץ (ה'אמרי חיים' וה'דמשק אליעזר') אשר ביקרו גם הם אז בארץ, וביום שני ארגנו לבני חו"ל מניין מיוחד לתפילת החג.

"כשה'אמרי חיים' חזר מהביקור, הוא תיאר לאביו ה'אהבת ישראל' זצ"ל את רשמיו, והוסיף: הכל היה על הצד היותר טוב ואפילו היה לנו מניין ביום שני לבני חו"ל. בתגובה, ענה לו אביו הקדוש: אתה מספר לי את זה בשמחה? אני במקומך הייתי מתבייש להגיד שאני מחו"ל והייתי מסתגר בחדר לבד להתפלל".

האדמו"רים גם שוחחו על מנהגי הנחת תפילין, בעיקר אודות חצרות הקודש, שנדבורנה היא אחת מהן, בהן נהוג להניח תפילין כבר חודש לפני הבר מצווה.

לאחר מכן איחל האדמו"ר מויז'ניץ לאורחו 'לחיים', בירך את האדמו"ר ואת חתן הבר-מצווה לרגל יום שמחתם. והעניק לחתן דורון דרשה לרגל השמחה.
ויז'ניץ נדבורנא בר מצוה חו''ל מעשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד