כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרג רוכב אופניים וירצה שבעה חודשי מאסר בפועל

עבריין סדרתי הורשע בגרימת מוות ברשלנות וכשישתחרר מהכלא יצטרף לקבוצה טיפולית, תחת פיקוח קצין מבחן. אור ירוק: "על בתי המשפט לוודא כי מתקיימת ענישה ראויה לנהגים שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות"

תמונת ארכיון. לצילום אין קשר לידיעה
תמונת ארכיון. לצילום אין קשר לידיעה

בית משפט השלום בפתח תקוה, הרשיע לאחרונה אדם בגרימת מוות ברשלנות של רוכב אופניים, וגזר עליו 19 חודשי מאסר, מהן שבעה מאחורי סורג ובריח.

ב-1 בספטמבר 2009 נהג הנאשם ברכב מסוג דייטסו סיריון, בכביש 45 לכיוון הירידה לכביש 6.
הוא נסע במהירות של 90 קמ"ש, בנתיב האמצעי מתוך שלושה. הנהג סטה ימינה ופגע עם חזית ימין של הרכב ברוכב אופניים, בן 57. כתוצאה מהמכה, הוטל רוכב האופניים על מכסה המנוע והועף למרחק של כ-30 מטרים, ונהרג במקום.

לנהג הנאשם 22 הרשעות קודמות בתעבורה, ובינהן פעמיים סטייה מנתיב. שופטת בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקוה, רחל טאובר טענה כי:"הנאשם לא קיצר את ההליכים, ניהל משפט ממושך, ומאחר ואינו לוקח אחריות וקיים היבט של מסוכנות, מן הראוי להטיל עליו מאסר שלא במסגרת של עבודות שירות, פסילה ממושכת, מאסר על תנאי ופסילה על תנאי".

השופטת טאובר, גזרה עליו 19 חודשי מאסר, כאשר שבעה מהן מאחורי סורג ובריח ו-12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, שלא יעבור עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה רשלנית וגרם מוות ברשלנות. בנוסף נגזרו עליו 12 שנות פסילת רישיון וקנס בסך עשרת אלפים שקלים. כמו כן, כאשר ישתחרר מהכלא, יצטרף הנהג לקוצה טיפולית ויעמוד בפיקוח של קצין מבחן.

עמותת אור ירוק: "מתחילת השנה נהרגו 12 רוכבי אופניים בכבישי ישראל. יש להגביר את ההסברה לנהגים לחפש את רוכבי האופניים ולהתחשב בהם. במקביל, על בתי המשפט לוודא כי מתקיימת ענישה ראויה לנהגים שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות."
אור ירוק אופניים מאסר תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד