כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נחתם הסכם שיתוף פעולה בענייני מכס עם קנדה

באוטווה שבקנדה חתמו נציגי ישראל וקנדה על הסכם לשיתוף פעולה בענייני מכס • סגן שר האוצר יצחק כהן: שדרוג חשוב לקשר הכלכלי עם מדינה שהיא ידידת אמת לישראל

דולר קנדי
דולר קנדי

השר לביטחון פנים הקנדי, ויק טאווז, ושגרירת ישראל בקנדה, מרים זיו, חתמו באוטווה שבקנדה על הסכם לשיתוף פעולה ולסיוע הדדי בענייני מכס בין מינהל המכס הישראלי למכס הקנדי.

טקס החתימה נערך במעמד סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, ובהשתתפות סגן נשיא המכס הקנדי, מלקולם בראון, ומנהל רשות המסים בישראל, דורון ארבלי, המבקר באוטווה כחלק מביקור עבודה שהוא עורך בקנדה ובארצות הברית, במטרה לקדם את קשרי העבודה עם רשויות המס השונות במדינות אלה. עוד נכח בטקס, נציג רשות המסים לצפון אמריקה, אילן אוהד.

ההסכם עוסק בהגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי בין ארגוני המכס ובהגברת הסחר בין המדינות, ובמסגרתו מתחייבות ישראל וקנדה לשתף פעולה במגוון פעילויות, לדוגמא: שיתוף ידע ומידע להקלת הסחר, סיוע הדדי בנושאי אכיפה למניעת הברחות ועוד.

סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, בירך על חתימת ההסכם, והדגיש את החשיבות שמייחס משרד האוצר הישראלי למהלכים כגון זה, המשדרגים את הקשרים הכלכליים עם קנדה, מדינה שהיא אחת מידידות האמת של מדינת ישראל.

מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, ציין כי הסכם זה, להידוק קשרי העבודה בין רשויות המכס, המאפשר להגביר את יעילות הסחר של חברות ישראליות עם קנדה, תוך הסרת חסמי סחר, מצטרף להסכם שנחתם אמש באוטווה בעניין שדרוג האמנה למניעת כפל מס בין המדינות, הסכם המפשט את כללי המיסוי באמנה. לדבריו, ההסכמים החדשים יחד עם הסכם הסחר החופשי בין ישראל לקנדה, משנת 1996, יוצרים פלטפורמה נוחה לפעילותם של אנשי עסקים ושל חברות בשני הצדדים ובכך משפרים את יחסי הכלכלה והמסחר בין המדינות.

ארבלי הוסיף, כי ההסכם מתווסף להסכמים דומים שיש לישראל עם 33 מדינות וגושי מדינות (כולל האיחוד האירופי). בשל חשיבותם של הסכמים אלו, מינהל המכס הישראלי פועל נמרצות לחתום על הסכמי מכס רבים ככל האפשר, כולל עם מדינות שהיקפי הסחר הנוכחיים עמן אינם גדולים.

יצוין כי בשנת 2011 נרשמה עלייה של כ-5% בהיקף הסחר הבילטראלי בין ישראל לקנדה, לעומת השנה הקודמת, מהיקף של כ-1.19 מיליארד דולר להיקף של כ-1.25 מיליארד דולר. היצוא מישראל לקנדה בשנת 2011 עמד על 803 מיליון דולר והיווה 65% מהיקף הסחר; היבוא מקנדה עמד על 437 מיליון דולר והיווה 35% מהיקף הסחר.
מיסים קנדה הסכם דורון ארבלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד