כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האימא בפרשת ווברמן: הציקו לה בכל דבר

לראשונה מאז נחשפה הפרשה - אמה של הצעירה שהפלילה את ווברמן מדברת • "מעולם לא סיפרה לנו, עד שקיבלנו טלפון מהמשטרה. אסרו עלינו להגיע לבית משפט"

האימא שבתה הפלילה את ווברמן. צילום: דיילי ניוז
האימא שבתה הפלילה את ווברמן. צילום: דיילי ניוז

כלי-התקשורת בניו-יורק ממשיכים לדווח בהרחבה על הפרשה שזכתה לכינוי 'פרשיית ווברמן' - במיוחד לאחר שנחמיה ווברמן, חסיד סאטמר שעסק שלושה עשורים בתחום החינוך, במוסד לבנות הזקוקות לקידום בעיקר בהיבט הרוחני, הורשע בלא פחות מ-59 אישומים על-ידי חבר המושבעים, והוא צפוי לגזר דין של לפחות 25 שנות מאסר.

כעת, לראשונה מאז נחשפה הפרשה מדברת אמה של הצעירה שהפלילה את ווברמן.

"היא מעולם לא סיפרה לנו עד שזה יצא החוצה", אמרה האם ל'ניו-יורק דיילי ניוז'. "היא מעולם לא סיפרה לי, היא מעולם לא סיפרה לנו. קיבלנו טלפון מתחנת המשטרה, הייתי בהלם, התקשרתי לבעלי ואמרתי לו לבוא מיד".

המתלוננת היא בתה הצעירה. "הילדים שלי אמרו לי שאני חייבת להאמין לה", מספרת האם. "הילדות שלה נשדדה. הפסדתי כמה שנים איתה ביחד, אני מקווה שהיא תצליח להתרומם מהמקרה ולהתאושש".

על אישיותה היא סיפרה: "היא לא הייתה מורדת, בכלל. היא הייתה ילדה ביישנית, חכמה שרצתה מאד לדעת. המנהלת בבית הספר של חסידות סאטמר היתה יכולה לענות לה על השאלות שלה, לא לצעוק שהיא אפיקורס. מה, היא אפיקורס בגלל שהיא שאלה שאלות?

האם סיפרה כי בעלה התקשר למורה. "הוא שאל אותה אם היא לא יודעת את התשובה לשאלות שלה, שתגיד לה שהיא לא יודע את התשובות ותחזור אליה ביום שלמחרת אחרי שתברר מה לענות. המורים החלו להיטפל אליה. היא הייתה אומרת לי, המנהלת שונאת אותי, אני לא יודעת למה.

"הם הגיעו לבית שלי ובדקו אם יש לנו מחשב עם אינטרנט. הם הציקו לה על כל דבר קטן. האמונה שלי היא זו שעזרה לי לעבור את המשפט הקשה הזה, אחרת לא יודעת מה הייתי עושה.

"התובע המרכזי הבין שאני וילדיי לא נוכל לעמוד בזה, הוא אסר עלינו להגיע לבית המשפט. אני לא יודעת אם הייתי יכולה לעצור את עצמי מלקפוץ על נחמיה ווברמן באותו רגע שהייתי רואה אותו". ,
נחמיה ווברמן סאטמר בית משפט פרשה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד