י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ליברמן: בעולם יקריבו את ישראל מבלי להניד עפעף • יחימוביץ': אדם מושחת

שר החוץ שוב תוקף את הקהילה הבינלאומית: "היחס לישראל - כמו לצ'כוסלובקיה ב-1938" • יחימוביץ: "אדם מושחת ומסוכן. מבצע מופעי אימים עם דימויי שואה" • מתוסכלת: "נתניהו וליברמן יעשו הכל שהדיון יהיה ביטחוני" • לבני: "דבריו - זילות השואה" • ליברמן על יחימוביץ' והרצוג: "צמד קשקשנים"

תוקף. אביגדור ליברמן. צילום: פלאש90
תוקף. אביגדור ליברמן. צילום: פלאש90



שר החוץ, אביגדור ליברמן, שב ומתח הבוקר (ד) ביקורת על הצביעות של הקהילה הבינלאומית, בכל הנוגע ליחסה לישראל. "רבים ממנהיגי העולם יקריבו את ישראל מבלי להניד עפעף", אמר ליברמן בנאומו בוועידת הג'רוזלם פוסט במלון דניאל בהרצליה, בהשתתפות עשרות דיפלומטים מכל רחבי העולם. "ההתייחסות של מדינות העולם לביטחון ישראל מזכירה לי את ההתחייסות לצ'כוסלובקיה ב-1938. לא נהיה צ'כוסלובקיה. לא נתפשר על ביטחון ישראל".

שנה לפני מלחמת העולם השניה חתמו בריטניה וצרפת עם גרמניה הנאצית על 'הסכם מינכן', במסגרתו הסכימו מדינות המערב להעביר את חבל הסודטים בצ'כוסלובקיה לידי היטלר במטרה לפייסו ולמנוע מלחמה - שפרצה שנה מאוחר יותר.

"זה כנראה מעצבן שיש רק מדינה אחת משגשגת ודמוקרטית באזור", המשיך ליברמן להטיח את האמת באוזני הדיפלומטים, "שהיא אי של דמורקטיה בין משטרים דיקטטורים. פעם אחר פעם הקהיליה הבינלאומית נמנעת מלגנות את אסד ואת הג'יהאד העולמי, בגלל שהם צריכים את השווקים הערביים הם מחפשים איזון ומשיגים אותו באמצעות גינויים לישראל.

"האובססיה עם הסוגיה הפלסטינית בקרב הקהיליה הבינלאומית לא מובנת. מספר הארגונים וגופי האו"ם שנוצרו רק לצורך הפלסטיני הוא מדהים. כמות הכסף שניתנת להם בהשוואה לסומליה או האיטי - היא בלתי מובנת. הקהיליה הבינלאומית מתעלמת מעידוד הטרור מצד הרשות. ברמאללה קוראים כיכרות ומחלקים גביעים בתחרויות על שם רוצחים. מתעלמים מזה שהם שפטו למוות אנשים שמכרו אדמות ליהודים. מנהיגים עוצמים את עיניהם מול 12 אלף טילים שמאיימים על אזרחינו".

שר החוץ הבהיר כי הטענה שההתנחלויות הן מכשול לשלום היא טעות גדולה. "איך אפשר לקרוא לשכונות בירושלים התנחלויות? חייבים להבין שבשכונות יהודיות בירושלים, מנווה יעקב עד גילה, יש 400 אלף יהודים. גילה היא שבע דקות מהמשרד שלי".

אתמול, באירוע הדלקת נרות של מפלגתו, תקף ליברמן את מנהיגי מפלגות גוש השמאל-מרכז, והאשים אותם כי הם "מוציאים את דיבת ישראל בעולם".

"הדבר הזה בהחלט מלמד אותנו על הלכי רוח בפוליטיקה הישראלית ועם מי יש לנו עסק". ליברמן גם כינה את יחימוביץ' ואת יצחק (בוז'י) הרצוג: "צמד קשקשנים".

עננים פליליים. שלי יחימוביץצילום: עננים פליליים. שלי יחימוביץ
עננים פליליים. שלי יחימוביץ


"בקמפיינים פוליטיים מנצח מי שקובע מה השאלה"

דבריו של ליברמן הובילו את יו"ר מפלגת העבודה לתקוף אותו הבוקר בחריפות. יחימוביץ' כינתה אותו, במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית מפלגת העבודה: "אדם מושחת, ציני ומסוכן שגורר אותנו בעיניים פתוחות ובצביעות מוחלטת לסדר יום שכל כולו הלהטת רוחות קיצונית".

יחימוביץ' אמרה כי היא מבססת את דבריה "על החקירות הרבות שהתנהלו נגדו, כתב האישום שמשום מה מתעכב - אני לא מוצאת לזה סיבה עניינית. עננים פליליים מרחפים מעל לראשו. הוא ראש החיץ, שביומיים האחרונים מבצע מופעי אימים, עם מסרים קיצוניים, עם דימויי שואה".

אחר-כך הביעה מנהיגת העבודה את דעתה על כך שסדר היום של מערכת הבחירות הוא מדיני, וטענה: "נתניהו וליברמן יעשו הכל כדי שהשאלה שתישאל לא תהיה בבטן הרכה שלהם אלא בתחום שטוב להם. השניים האלה יעשו הכל כדי שהדיון יהיה ביטחוני-מדיני ויתרחש באזור הנוחות שלהם ולא באזור שמעסיק את הציבור. ליברמן הוא אדם מושחת ומסוכן. בציניות מוחלטת הוא עוזר עכשיו לנתניהו לעשות כל דבר, ובלבד שהשאלה לא תהיה על מה שחשוב לאזרחים.

"בקמפיינים פוליטיים לא התשובות, טובות ככל שיהיו, קובעות. בקמפיינים פוליטיים מנצח מי שקובע מה השאלה. הבטן הרכה של נתניהו וליברמן היא השיח הכלכלי-חברתי. נתניהו זוכר היטב את התבוסה הצורבת שלו בבחירות 2006, אחרי כהונה אכזרית במיוחד שלו כשר אוצר. הציבור העניש אותו על זה, הוא פוחד להיות שם שוב ויש לו ממה לפחד".

גם יו"ר התנועה, ציפי לבני, הזדרזה לתקוף בכנס ג'רוזלם פוסט בהרצליה את ליברמן: "ההשוואה בין מצבה של ישראל היום לשואה היא זילות השואה, היא לא נכונה ובלתי מתקבלת על הדעת. לא דומה בשום אופן מצבם של אזרחי ישראל היום למצבם של יהודי אירופה אז. לא כולם נגדנו ולא כולם אנטישמיים".
ליברמן בחירות שלי יחימוביץ' ציפי לבני התקפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד