כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

התובע בפרשת ווברמן: הגיעו מקרים נוספים

צ'רלס היינס, התובע הכללי של ברוקלין, בראיון ראשון לאחר הרשעתו של נחמיה ווברמן • "מאוד מרוצה מהגישה של חב"ד. מתכוון להיפגש עם האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר"

התובע בפרשת ווברמן: הגיעו מקרים נוספים

'פרשיית ווברמן' שחוללה סערה בקרב יהודי ניו יורק בכלל וחסידות סאטמר בפרט, רשמה אמש (ג) התפתחות נוספת: נחמיה ווברמן, שעסק כשלושה עשורים בתחום החינוך, במוסד לבנות הזקוקות לקידום - בעיקר בהיבט הרוחני, נתבע על ידי אחת התלמידות בגין עברות פליליות שביצע לכאורה, והורשע על ידי חבר המושבעים בלא פחות מ-59 עברות.

לאורך כל המשפט, התראיין התובע הכללי של ברוקלין, צ'רלס היינס, לכל מיקרופון שהוגש לו, תוך שהוא חוזר ותוקף את הקהילה החרדית כקולקטיב כאילו מדובר בכנופיית פשע. ושוכח כי בזכותה הוא נבחר לתפקידו הרם.

עם מתן ההחלטה וההרשעה הגורפת, העניק התובע הכללי ראיון לשדרן זאב ברנר, במהלכו חשף את הסתעפויות הפרשיה ואת השלכותיה. .

הנה תמליל מתוך השיחה המעניינת:

"האם לאחר הפסיקה מרחיקת הלכת הזו, ישנו איזה לקח שהפקתם מהפרשייה הסבוכה הזו? והאם בעקבותיה הגיעו מקרים נוספים, שמבקשים להעיד על מה שמתחולל מאחורי הפרגוד של הקהילה החרדית?"

התובע הכללי: "כן, הפרשה הביאה לכך שעוד כמה נפגעים מקהילת סאטמאר באו אלינו ושתפו אותנו במקרים מזעזעים נוספים. המשרד שלי מעניק להם את הגיבוי, ומעמיד לרשותם את הכלים המשפטיים כדי שיחשפו בפנינו את כל הידוע להם. אנו נוקטים גם באמצעים כדי להגן עליהם מפני התנכלויות שצפויות להם מקרב הקהילה בגלל החשיפות הללו, שעד כה טואטאו מתחת לשטיח".

"כמו כן, אני מאוד מרוצה, שכבר לפני שנה, הכריזה קהילת חב"ד בקראון הייטס הצהרה דקלרטיבית וחד משמעית, שכל מי שיודע על סיפור כזה, חייב להגיע ולהתלונן ולא להשמיט שום פרט שיכול לשפוך אור גם על מקרים נוספים. אני מתכוון להיפגש בקרוב עם האדמו"ר מהרז"ל מסאטמאר בויליאמסבורג, כדי שגם הוא יקבע נוהל כזה בקרב בני קהילתו".

"האם אתה מתכוון גם להיפגש עם האדמו"ר מסאטמאר בקרית יואל?"

התובע הכללי: "האדמו"ר מקרית יואל, יצא חוצץ נגד הנערה התובעת לפני שבוע וחצי ומתח עליה ביקורת חריפה ביותר. אי לכך, אני סבור כי לא תצמח שום תועלת מפגישה שכזו, שכן הוא לוקח צד ברור בעניין".
נחמיה ווברמן תובע פגישה אדמו''ר הסתרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד