י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משרד האנרגיה במבצע מקררים לשומרי השבת

תמורת המקרר הישן תוכלו לרכוש במחיר מסובסד מקרר חדש - המתאים למשפחות שומרי שבת • בניגוד למבצע שנערך אשתקד - אשר הדיר אברכים - הפעם כל משפחה זכאית להשתתף

אילוסטרציה. צילום: יוסי פורמננסקי
אילוסטרציה. צילום: יוסי פורמננסקי

המקרר שלכם ישן? זקוקים למקרר חדש ושומר שבת? משרד האנרגיה והמים למד לקח מהמבצע הקודם והודיע היום (ד') על סבב החלפת מקררים במקררים חדישים ויעילים אנרגטי. בניגוד לסבב אשתקד, המבצע פתוח לכל וכולל מקררים שומרי שבת.

המבצע החדש יחל בתחילת השבוע הבא, ה-16 בדצמבר.

המבצע להחלפת מקררים לא כולל אברכים • שערוריה

בפרוייקט יסובסדו כ-50 אלף מקררים חדשים, בשלב הראשון יוחלפו כ-25 אלף מקררים ובשלב השני כ-25 אלף מקררים נוספים.

הפעם, לאחר תלונות העבר על אפליית החרדים, המבצע מתייחס גם לשומרי השבת ומרבית הדגמים הינם בעלי מפסק אור או מנגנון שבת, שקיבלו אישור הלכתי של מכון צומת או של מכון מדעי טכנולוגי להלכה.

תקציב הפרויקט עומד על כ-50 מיליון שקל, כאשר המשרד יסבסד המשרד 30% מעלות המקרר הנרכש, בסכום שבין 800 ל-1,250 שקל למקרר.

מחיר המקרר לצרכן כולל גם את הובלתו של המקרר החדש לבית הלקוח, פירוק דלתות או החלפת צד פתיחה במידת הצורך, פינוי המקרר הישן מבית הלקוח והעברתו לאתר גריטה ואחריות כוללת של שלוש שנים.

החלפת המקררים תתאפשר למשך 12 חודשים או עד גמר המלאי, כאשר תנאי ההשתתפות נותרו זהים לפרויקט הקודם: על המקרר המוחלף להיות תקין ולא מקולקל, בנפח של לפחות 300 ליטר וגילו בן 7 שנים ומעלה. עוד נמסר, כי הפרויקט צפוי להוביל לחיסכון שנתי של יותר מ-60 מיליון קוט"ש למשק האנרגיה, המוערכים בכ-750 שקל בחשבון החשמל של כל משק בית.

במכרז לאספקת המקררים בפרויקט זכו שישה ספקים: סמליין, ראפ, ראלקו, ברימאג דיגיטל אייג', אלקטרה ותדיראן. הצרכנים יוכלו לבחור בין 13 דגמים שונים של מקררים מ-3 קבוצות נפח שונות, בטווח שבין 350 ל-560 ליטר ובצבעים שונים.

פרויקטים נוספים שעומדים על הפרק ושנמצאים עדיין בהליך מכרזי על פי המשרד, הם החלפת מזגנים לכלל האוכלוסייה - שצפוי להתחיל ברבעון הראשון של שנת 2013, וכן פרויקט להחלפת דודי חשמל במערכות שמש לחימום מים.

רשימת החנויות בהן ניתן יהיה לרכוש בהן את המקררים תתפרסם באתר המשרד עם תחילת הפרויקט בשבוע הבא.

מוקד מידע טלפוני לפניות הציבור: 2307* או בטלפון קווי 073-2547832. המוקד ייתן מענה בשפות עברית, ערבית, רוסית ואמהרית, בימים א'-ה' בין השעות 8:00-22:00, וביום ו' בין השעות 8:00-13:00.
מטבח מקרר עוזי לנדאו שבת מבצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד