ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

היום ההכרעה: האם אביגדור ליברמן יועמד לדין ויאלץ לפרוש מתפקידו

משרד המשפטים הודיע: היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטין ימסור היום את ההכרעה בתיקים של ליברמן • מסתמן: יודיע על סגירת התיק המרכזי המתנהל נגדו זה 12 שנה • יואשם בתיק זוטר בפרשת השגריר בבלארוס • לא ברור האם וינשטיין יודיע עמדתו אם על ליברמן להתפטר מתפקידו

איווט ליברמן צילום: פלאש90
איווט ליברמן צילום: פלאש90

הסתיימה החקירה הממושכת נגד שר החוץ איווט ליברמן. היועץ המשפטי לממשלה עומד להודיע היום (ה') על ההכרעה בדינו. כך הודיע משרד המשפטים.

כפי הנראה יסגר התיק המרכזי שייחס לליברמן עבירות של הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים בחשד לקבלת מיליוני דולרים.

הוא יואשם בתיק זוטר - ובהפרת אמונים מאחר שפעל לקידום השגריר זאב בן אריה, מבלי שדיווח שהאחרון גילה לו פרטים אודות חיקור דין שהתנהל בבלארוס בעניינו.

עם זאת, לא ברור האם וינשטיין יודיע את עמדתו בדבר הצורך בהתפטרותו של ליברמן מתפקידו, ואם יוכל להתמנות שוב לשר לאחר הבחירות לכנסת.

גם בפרשת השגריר יש המטילים ספק בפליליות המעשה. בעבר פורסם כי גם בתוך צוות הפרקליטים שעסק בתיק עלו קולות שטענו כי המעשים המיוחסים לליברמן עולים בגדר עבירה אתית או משמעתית אך ספק אם הם מהווים עבירה פלילית.

ליברמן נחקר זה 12 שנים בחשד כי קיבל שוחד מאיש העסקים דוד אפל, ותרומות אסורות על פי חוק מימון מפלגות.

בתחילת 2006 הגיע לרשויות האכיפה מידע חדש על העברות כספים חשודות לחשבונות הבנק שלו, והיועץ המשפטי לממשלה הורה לחקור גם מידע זה. התיק בעניין אפל ומימון המפלגות נסגר באוגוסט 2008 בשל היעדר ראיות מספיקות, אך המידע החדש נחקר במשטרה עד 2009.
ליברמן יועץ משפטי כנסת בחירות הליכוד ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד