י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נפסל הקמפיין של 'עוצמה לישראל' • "סממני גזענות"

ועדת הבחירות המרכזית נענתה לבקשת גורמי שמאל ופסלה את הקמפיין של תנועת 'עוצמה לישראל' • הקמפיין הקובע 'בלי חובות אין זכויות' - הוגדר כגזעני

בן ארי. צילום: פלאש90
בן ארי. צילום: פלאש90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, הוציא הערב (ד') צו האוסר על מפלגת "עוצמה לישראל", בראשות אריה אלדד ומיכאל בן ארי, להמשיך ולפרסם את קמפיין הבחירות שלהם.

את התלונה נגד הקמפיין הגישו קבוצת פעילי שמאל בראשות ח"כ לשעבר מוסי רז (מרצ).

הם טענו כי קמפיין התעמולה של "עוצמה לישראל" שבו מופיעה על שלטי אוטובוסים המלה "נאמנות" בערבית ומתחתיה הכתובת בעברית "בלי חובות אין זכויות" נגועה בגזענות מפני שהיא עושה הכללה של כל הציבור הערבי בישראל ומבקשת להשפילו.

השופט קיבל את העתירה וכתב בהחלטה ארוכה ומנומקת "הפרסום נועד להציג את המגזר הערבי בכללותו כלא נאמן למדינת ישראל והוא עלול לפגוע ברמת ודאות קרובה ברגשותיה של אוכלוסיה זו".

עוד כתב השופט רובינשטיין כי "ביטוי גזעני זה עלול לפגוע גם ברגשות יהודים אשר שימשו ועודם משמשים כמטרה לרדיפה על רקע גזעני בעולם. אנו בני העם היהודי הופלינו בכל תולדותינו כמיעוט תוך הכללות מכפישות לכן מניעת שמץ חשש לגזענות צריך שתהא כצופן הגנטי שלנו כלפי השוכנים עמנו, והם מיעוט".

'עוצמה לישראל' טענה בתגובה כי אין בסמכותו של השופט לדון בתעמולת בחירות בשלטי חוצות וכי הדרישה למתן זכויות בתנאי שימולאו חובות היא לגיטימית.

כמו כן הם הזכירו כי גם אביגדור ליברמן השתמש בסיסמה דומה בבחירות הקודמות אולם השופט דחה את טענות באי כח התנועה.
רובינשטיין עוצמה לישראל גזענות ערבים נאמנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד